مسکن در هفته ای که گذشت:

رکود تا 6 ماه آینده گریبانگیر بازار "مسکن" است/بررسی افزایش سقف تسهیلات "مسکن مهر" به ۳۰ میلیون تومان

بررسی افزایش سقف تسهیلات "مسکن مهر" به ۳۰ میلیون تومان و گریبانگیر بودن رکود بازار مسکن تا 6 ماه دیگر از مهم ترین عناوین خبری این هفته به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران بازار مسکن این هفته بر خلاف سایر هفته های گذشته شاهد اتفاقات خاصی نبود و آرامش در این بازار حاکم بود.

براساس این گزارش رییس اتحادیه املاک استان تهران خبر داد:

عقبایی گفت: سامانه اطلاعات املاک و مستغلات کشور نشان دهنده ثبات در بازار اجاره بها است و این آرامش تا پایان تابستان ادامه دارد.

آخوندی خبر داد:

وزیر راه وشهرسازی از اعضای جلسه شورای هماهنگی مسکن این وزارتخانه درخواست کرد تا راهکارهای ایجاد صندوق پس‌انداز مسکن روستایی را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

معاون فنی و مهندسی سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران خبر داد

حیدریون گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده حوادث ناشی از گودبرداری‌ها امسال 50 درصد کاهش می‌یابد.


مقوله اقتصاد در نامگذاری شعار سال در ارتقا کیفیت و افزایش طول عمر ساختمان بیانگر حمایت از اقتصاد و اجتماع خواهد بود.

کارشناس مسکن در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

سبک معماری اسلامی بر مبنای فرهنگ اصیل ایرانی پایه‌گذاری شده است که در آن درون گرایی، عدم اشرافیت نقش برجسته‌ای ایفا می کند و رعایت آن در ساخت برج و بناهای امروزی ضرورت دارد.

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس:

رضایی‌کوچی گفت: پیمانکاران به دلیل عدم پرداخت مطالبات در پروژه‌های عمرانی وضعیت خوبی ندارند.

کارشناس بتن راه و شهرسازی مطرح کرد:

رئیس قاسمی گفت: برای توسعه و گسترش به کارگیری بتن‌های گازی باید فرهنگ سازی درستی در این زمینه صورت گیرد چون آن طور که لازم است با توجه به مزایای آن این مصالح چندان شناخته شده نیستند.


وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اجرای سیاست‌های کلی «اقتصاد مقاومتی» ابلاغی مقام معظم رهبری تصریح کرد: بر اساس این سیاست ها کلیدی ترین نکته، افزایش بهره وری بازنگری فرایند ها در بخش های مختلف است.

شورای عالی شهرسازی و معماری مقرر کرد:

شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مقرر کرد: با توجه به منابع آب کلان‌شهر تهران در تمامی برنامه‌ها باید سقف جمعیت‌پذیری 9 میلیون و 200 هزار نفری رعایت شود.

در چهارمین جلسه شورای هماهنگی مسکن مطرح شد؛

با بازنگری طرح جامع مسکن مبنی بر اتمام بررسی بخش جمعیت و اقتصاد کلان و ادامه بررسی در بخش زمین و مسکن، جمع بندی نهایی این طرح در روزهای آینده ارائه خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران

فلاحی باباجان گفت: واگذاری تسهیلات مسکن و حمایت از پیمانکاران و انبوه‌سازان و کنترل وضعیت زمین از عواملی هستند که به کاهش قیمت مسکن کمک می‌کنند.

رییس اتحادیه املاک استان تهران:

عقبایی گفت: قیمت‌های خرید و فروش مسکن نسبت به سال گذشته هیچ تغییری نکرده و از ابتدای سال افزایش قیمتی را در این بازار شاهد نبوده‌ایم.

معاون وزیر راه وشهرسازی خبر داد:

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران وبهسازی شهری ایران گفت:‌ در این فرآیند ، انتظار این است که شهرداری ها از سازمان صرفاَ خدماتی به سازمان اجتماعی تبدیل شوند (برنامه ها از حالت سخت افزاری صرف به نرم افزاری اجتماعی و اقتصادی سوق پیدا کند.

عضو هیات مدیره کانون انبوه سازان:

رهبر گفت: خیرین مسکن‌ساز توان به دلیل محدودیت منابع مالی توان ساخت 10 درصد از مسکن اجتماعی را دارند.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:

واردات مصالح ساختمانی مشابه تولیدات داخلی علاوه بر تهدید اشتغال در کشور مغایر با تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و بر خلاف قانون اساسی است.

نایب رییس کانون انبوه‌سازان کشور :

محتشم گفت: بازار مسکن در حال حاضر هیچ رونقی ندارد و تا 6 ماه آینده رکود گریبانگیر این بازار خواهد بود.

ایزدی خبرداد:

مدیر عامل شرکت عمران وبهسازی شهری ایران گفت:‌یکی از مهمترین اولویت‌های جوامع امروزی افزایش مشارکت اقشار جامعه در کنار مدیریت شهری مخصوصاَ شهرداری ها در فعالیتهای اجتماعی است.

انتهای پیام/





برچسب ها: مسکن ، اجاره بها ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار