پس از دیدار با "محمود عباس":

جان کری: ظرف 24 ساعت گذشته پیشرفت‌‌هایی برای برقراری آتش‌بس صورت گرفته است

وزیر خارجه آمریکا پس از دیدار با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که در 24 ساعته گذشته پیشرفت‌هایی برای برقراری آتش بس در غزه حاصل شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از سایت وزارت خارجه آمریکا؛ جان کری وزیر خارجه آمریکا پس از دیدار با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که در 24 ساعته گذشته پیشرفت‌هایی برای برقراری آتش بس در نوار غزه حاصل شده است.

جان کری که این سخنان را پس از دیدار با "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و در جمع خبرنگاران مطرح می‌کرد، گفت: من در تماس دائم با "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره شرایط ماه‌های گذشته هستم. اما مخصوصا در روزهای اخیر درباره چگونگی دستیابی به پایانی برای خشونت‌های کنونی صحبت کردیم و در تلاش هستیم نه تنها به آتش‌بس دست یابیم بلکه روندی را ایجاد کنیم که بتوان به کمک آن روشی پایدار برای پیش رفتن به جلو برای همه ایجاد کنیم.

وزیر امور خارجه آمریکا ادامه داد: من از محمود عباس برای رهبری‌اش و برای درگیری عمیقش در تلاش برای ایجاد آتش‌بس متشکرم. وی به صورت خستگی‌ ناپذیر سفر می‌کند و در حال کار کردن با تمامی گروه‌ها و احزاب مربوطه و تشویق مردم برای انجام کار مناسب بوده تا نه تنها آتش‌بس بوجود آید بلکه درباره موضوعات مهم مذاکرات انجام شود.

جان کری در ادامه افزود: ما امروز درباره چگونگی دستیابی به گام‌های بیشتر مذاکرات خوبی داشتیم و ما این اقدامات را برای یک دلیل ساده انجام می‌دهیم: مردم در سرزمین‌های فلسطینی و مردم در اسرائیل، همگی تحت تهدید و واقعیت خشونت فوری زندگی می‌کنند و این باید برای همه پایان یابد.

وی گفت: ما باید راهی به جلو و بدون خشونت که کارایی داشته باشد پیدا کنیم. محمود عباس به رویکرد غیر خشونت‌آمیز و به راه سخت تر متعهد است. گاهی این موضوع برای مردم بسیار راضی کننده است که تاثیر فوری خشونت را ببینند اما این موضوع شما را به یک راه حل نمی‌رساند.محمود عباس مسیر دستیابی به راه‌حل را می‌داند. محمود عباس مسیر راه حل و آن چیزی که برای آن تلاش می‌کنیم را می‌داند.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه افزود: ما به تلاش‌ها برای دستیابی به آتش‌بس ادامه می‌دهیم. ما به تلاش‌ها با محمود عباس و دیگران در منطقه برای دستیبابی به این [آتش‌بس] تلاش می‌کنیم. و من می‌توانم بگویم که این را خواهیم داشت. در 24 ساعت گذشته برخی پیشرفت‌ها برای دستیابی به این هدف را داشته‌ایم.

جان کری گفت: من اینجا را با افکار محمود عباس درباره چگونگی دستیابی به پیشرفت ترک می‌کنم و با "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل دیدار می‌کنم و سپس به قاهره باز می‌گردم تا در آنجا برای پایان یافتن خشونت‌ها و رفتم به برنامه‌ای پایدار برای آینده تلاش کنیم.

از سوی دیگر، جان کری امروز و پس از ورود به تل‌آویو و پیش از دیدار با بان‌کی‌مون دبیر کل سازمان ملل اظهار داشت که "برخی گام‌های روبه‌جلو" برای تحقق آتش بس حاصل شده است، با این حال وی از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

وی در سخنان خود گفت که برخی پیشرفت‌ها در زمینه تلاش برای پایان دادن به درگیری‌های 16 روزه اسرئیل و حماس حاصل شده است.
کری گفت: ما به طور قطع برخی گام‌های روبه‌جلو برداشته‌ایم. اما همچنان باید کارهایی صورت گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار