معاون امور زنان و خانواده سیاست جمهوری گفت: برگزاری نخستین جشنواره ملی عکس مهارت و زنان در راستای ترویج فرهنگ مهارت آموزی و توجه به زنان به عنوان نیمی از منابع ارزشمند انسانی در راستای دستیابی به اهداف سند چشم انداز توسعه کشور است.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  شهین ملاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در مراسم افتتاح نخستین جشنواره ملی عکس مهارت و زنان که بعد از ظهر امروز در محل فرهنگسرای اندیشه برگزار شد گفت: امروزه ملت‌ها و دولت‌ها در مسیر پیشرفت خود به جای اتکا به منابع طبیعی به منابع انسانی خود روی آورده است که در این راستا رویکرد دولت تدبیر و امید هم توجه به اقتصادی مبتنی بر دانش است.

وی افزود:‌ طبق سند چشم انداز توسعه 1404 چهار ایران باید برخوردار از دانش پیشرفته  و به عنوان قدرت اول منطقه به ویژه در توسعه همه جانبه و پایدار تلقی گردد که در این مسیر مهم ترین عامل  تولید  دانش،  مهارت و فناوری است که به جای وابستگی به دارایی‌های فیزیکی مرهوم تفکر دانش و فناوری  است.

ملاوردی در ادامه به جایگاه ویژه مهارت و قابلیت‌ها در جامعه توسعه یافته اشاره و تصریح کرد: دستیابی به جایگاه اول منطقه نیازمند حرکت به سمت توسعه‌ای پایدار، متوازن، همه جانبه و درون زا است. که در آن انسان آگاه خلاق و توانمند قرار داد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در ادامه به نقش زنان در دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز اشاره کرد و  اظهار داشت: زنان به عنوان نیمی از منابع و سرمایه انسانی باید مورد توجه قرار گیرند. تا در راستای برنامه‌ةا توسعه کشور از این ظرفیت عظیم به نحو مطلوب بهره برداری شود که البته در این خصوص در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و در سند راه بردی مهارت و فناوری توانمند سازی زنان از طریق آموزه‌‌های مهارتی با عنوان یکی از راهبردهای مهم تلقی می‌شود. و امیدواریم زمینه تحقق کامل آن نیز فراهم شود.

ملاوردی در ادامه به الزامات موردنیاز برای توانمند سازی زنان اشاره و تصریح کرد: از جمله الزامات ما در این راستا ضرورت توجه به ظرفیت‌های بومی و منطقه‌ای در توسعه توازن است. همچنین همکاری و تعامل میان دستگاه‌ها و تقویت آموزش‌های مهارتی از طریق ارائه آموزش‌های مورد نیاز به فارغ‌الحتصیلان خانم دانشگا‌ه‌ها و همچنین توجه به فعالیت‌های خانگی و کسب و  کار‌های کوچک از دیگر ضروریات است.

که مجموع این اقدامات ما را به این مهم می‌رساند تا نسبت به جذب و هدایت زنان برای دستیابی به توسعه پایدار گام‌های مؤثری را برداشت.

وی به برگزاری جشنواره ملی عکس مهارت و زنان و نقش آن در ترویج فرهنگ مهارت آموزی اشاره کرد و افزود: برگزاری جشنواره های این چنینی م ی‌تواند نقش مهمی در ترویج فرهنگ مهارت آموزی و  استفاده از ظرفیت‌های زنان در مهارت و توسعه پایدار و همچنین ایجاد باور عمومی در پذیرش مهارت‌های زنان و نقش آن‌ها در دستیابی به اهداف و برنامه‌های کشور را داشته باشد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری خاطرنشان کرد:‌این معاونت با توجه به اهداف دولت تدبیر و امید آمادگی دارد تا با توسعه تعاملات با مجموعه وزارت تعاون کار و رفاه  اجتماعی و سازمان‌آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برای تحقق اهداف والای توسعه کشور با بهره‌مندی از ظرفیت بالای زنان اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مهارت ، زنان ، خانواده ، خلاق ، توامند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار