مسئول دبیرخانه کانون مساجد استان چهارمحال و بختیای از برگزاری مرحله استانی جشنواره قرآنی مدهامتان در این استان خبر داد.

حجت الاسلام مراد یوسفی گفت: شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام، حضور پرنشاط تر اعضای کانون ها در فعالیت های قرآنی ملی و بین المللی، کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری در قالب ایجاد رقابت سالم از اهداف برگزاری این جشنواره به شمار می رود.

وی ترغیب و تشویق مدیران کانون ها به کشف استعداد های محلی و منطقه ای فعال در امور قرآنی، آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با استعدادها و ظرفیت های قرآنی موجود در کانون های فرهنگی و هنری مساجد، کشف و شناسایی استعداد های موجود در امر تفسیر قرآن را از دیگر اهداف این جشنواره برشمرد.

حجت الاسلام یوسفی با اشاره به برگزاری این جشنواره در هفت رشته، تصریح کرد: رشته های قرائت، حفظ، اذان، ترتیل و تفسیر در سراسر کشور و رشته های مفاهیم قرآن و نهج البلاغه و تصحیح قرائت حمد و سوره و اذکار نماز در مرحله استانی برگزار می شود.

وی افزود: برگزاری مرحله استانی در رده سنی زیر 16 سال فقط در رشته (یک، سه و پنج جزء) اجباری و برگزاری آن در سایر رشته ها (در بخش خواهران و در رده سنی زیر 16سال) اختیاری است.

مسئول دبیرخانه کانون فرهنگی و هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: زمان برگزاری این جشنواره با شکوه قرآنی متعاقبا اعلام خواهد شد./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.