تازه‌های فناوری؛

بررسی تخصصی گوشی ال‌جی G3 + قیمت در ایران

G3 به عنوان پرچم دار جدید این خانواده تمام خوبی‌ها را یکجا جمع کرده. صفحه نمایش فوق العاده، قدرت بسیار بالا در پردازش و هدایت لیزری برای دوربین قسمتی از قابلیت هایی است که ال جی مانور زیادی روی آن داده است.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ در دنیای تکنولوژی و به خصوص موبایل با وجود برندهایی مانند سامسونگ و اپل جای زیادی برای دیگر برندها باقی نمانده! در این بین ال جی سعی کرده خودی نشان دهد و ال جی تمام تلاش خود را برای کسب جایگاهی مناسب در این صنعت بکار بسته. حالا LG G3 به عنوان پرچم دار جدید این خانواده تمام خوبی‌ها را یکجا جمع کرده. صفحه نمایش فوق العاده، قدرت بسیار بالا در پردازش و هدایت لیزری برای دوربین قسمتی از قابلیت هایی است که ال جی مانور زیادی روی آن داده است. در این گزارش سعی داریم تا شما با این عضو جدید خانواده ال جی آشنا کنیم.


طراحی و صفحه نمایش

G3 مانند G2 از لبه های گرد استفاده کرده و از یک صفحه نمایش ۵/۵ اینچی بهره می برد. انحنای پشت گوشی نیز باعث شده تا تبدیل به یک گوشی خوشدست و خوش فرم شود. بدنه دستگاه بطور کامل پلاستیکی است اما ظاهر آن بصورت فلزی طراحی شده. برگ برنده G3 بطور قطع صفحه نمایش آن است. با قرار دادن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل در کنار هم این صفحه نمایش تراکم پیکسلی برابر با ۵۳۸ پیکسل در هر اینچ دارد. دکمه‌های گوشی در پشت آن قرار دارند اما بر خلاف نسل قبلی طراحی این دکمه‌ها تغییر کرده است و شاید بهبود هم یافته باشد، در نسل دوم سری گوشی‌های G که همان G2 است، دکمه‌هایی که در پشت گوشی قرار داشتند کمی برجسته بودند و به همین خاطر به راحتی در جیب کاربر فشرده می‌شدند و باعث روشن شدن صفحه نمایش می‌شدند اما این طراحی تخت برای دکمه‌های پشت باعث خواهد شد که به راحتی در جیب شما فشرده نشوند. از دیگر تغییراتی که نسبت به ال جی جی 2 در اینجا شاهد هستیم این است که درب پشتی گوشی از جای خود خارج می‌شود و به همین علت می‌توانید به راحتی به درگاه کارت حافظه دسترسی داشته باشید.

دوربین

G3 از دوربین ۱۳ مگاپیکسلی بهره می برد. در دنیای اسمارت فون ها این رقم، رقم بزرگی به نظر نمی رسد (با وجود SONY XPERIA Z2 با ۲۰ مگاپیکسل) اما مگاپیکسل هم همه چیز نیست! طبق ادعای ال جی این دوربین مجهز به سیستم لیزری برای فوکوس کردن است که فاصله لنز دوربین با سوژه را تخمین زده و بهترین فوکوس را حتی در تاریکی ارائه می دهد. به علاوه این دوربین قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 4K را دارد و در کنار دوربین آن یک فلاش دو تایی نیز قرار گرفته است. دوربین جلویی هم حرف های زیادی برای گفتن دارد! سیستم کنترل ژست یا GESTURE CONTROL که به G3 اضافه شده قابلیت های فراوانی برای کنترل کردن اعمال مختلف دارد. به عنوان مثال با نشان دادن مشت به دوربین ثانیه شمار برای عکاسی بکار می افتد.


قدرت و باطری

در قلب G3 پردازشگر ۵/۲ گیگاهرتزی Qualcomm Snapdragon 801 قرار دارد که به خوبی از پس کارهای سنگین بر آمده و کارکردن با گوشی را بسیار لذت بخش می کند. برای تغذیه این صفحه نمایش و پردازشگر قدرتمند از یک باطری ۳۰۰۰ میلی آمپری استفاده شده که قابل تعویض هم هست و حدود یک روز کامل شارژ دهی خواهد داشت. گوشی جدید ال جی در 5 رنگ مشکی، متالیک، سفید، طلایی، بنفش و قرمز تولید شده است که در حال حاضر در بازار ایران در سه رنگ سفید، مشکی و طلایی موجود است. 

ناگفته نماند G3 با وجود نقاط قوتی که دارد در عین حال دارای معایبی هم مانند: عملکرد نامناسب LG Health، عملکرد نامناسب Smart Notice، اجرای نامناسب بازی‌ها ، ضد آب نبودن گوشی و بدنه پلاستیکی است. برای مشاهده قیمت و مشخصات اینجا کلیک کنید


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
وحید
۰۹:۲۶ ۲۶ مهر ۱۳۹۳
با این شکل و ظاهر زده آبروی ال جی رو برده. اصن تو قسمت زیبایی و شیک بودن گوشی کار نکردن بزرگترین عیبش همینه گوشی باید خوش دست و در عین حال شیک باشه که فقط با یه نگاه مشتری رو جذب کنه. متأسفم.LG
آخرین اخبار