مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ‌قزوین گفت: ۲۵ هزار مصاحبه از شهدا و رزمندگان استان قزوین ‌جمع‌آوری شده ‌که این فیلم‌ها در جمع‌آوری اطلاعات لازم درباره شهدا و شناساندن آنها بسیار مفید است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛

مهدی طاهرخانی اظهار کرد: استان قزوین دارای 3 شهید سرافراز بوده که حفظ آثار این شهدا به منظور آشنایی مردم و به ویژه نسل جوان کشور که دفاع مقدس را درک نکرده اند از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی افزود: به همین منظور اقدامات زیادی در زمینه نشر کتب خاطرات رزمندگان و هم رزمان شهدا در استان قزوین انجام شده که یکی از این اقدامات نشر کتب خاکریز 1 و 2 بوده چراکه دفاع مقدس به دلیل قداست و ارزشی که دارد هم از ظرفیت بالا و هم از ظرافت خاصی برخوردار است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین گفت: انتقال مفاهیم و لایه‌های ناگفته دوران دفاع مقدس برای جوانان و آشنا کردن آنان با آن روزهای سخت و دشوار مد نظر است چراکه سال‌ها طول می‌کشد تا این نعمت عظیم شناخته شود.

وی بیان کرد: از جمله اقدامات‌ انجام شده در راستای حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قزوین، برگزاری دوره‌های آموزشی جمع آوری خاطرات بین افراد علاقه مند به جمع آوری اطلاعات شهدا است چراکه ما از بین 3 هزار شهید استان تنها از 1285 شهید اطلاعات کاملی داریم بنابراین فعالیت در این زمینه می تواند بسیار کمک رسان باشد.

طاهرخانی تصریح کرد: البته اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده به طوری که ما توانسته ایم 24 هزار دقیقه فیلم از شهیدان استان قزوین جمع آوری کنیم که این فیلم ها در جمع آوری اطلاعات لازم در باره شهدا و شناساندن آنها به سبب پویایی و ارتباط مستقیم فیلم بسیار کمک رسان بوده اند و البته در این بین توانسته ایم 25 هزار مصاحبه از شهدا و رزمندگان استان قزوین نیز جمع آوری شده است.

وی افزود: بسیاری از نهاد‌ها و مؤسسات فرهنگی هنری مانند صدا وسیما، اداره ارشاد و هنرمندان و نویسندگان جوان به کتاب‌های مرجع جنگ و دفاع مقدس نیاز ضروری دارند تا بتوانند برای تبلیغ و انعکاس ارزش‌های مقدس جنگ از آن‌ها استفاده کنند که این کتابخانه در اردیبهشت ماه امسال در قزوین راه اندازی شدز/.

برچسب ها: شهید ، آثار ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.