بايد تمهيدات شاخصي جهت استراحت رانندگان پس از دو ساعت رانندگي مداوم، در حاشيه راهها انديشيده شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛ معاون عمراني استاندار زنجان در جلسه ستاد خدمات سفر استان به آغاز موج جديدي از سفرهاي تابستاني در ايام بعد از ماه مبارك رمضان اشاره و بر لزوم مناسب سازی راه های ارتباطی این استان به منظور کاهش تعداد تصادفات جاده ای تاکید شد.

رحمتي با بيان اين مطلب كه از مجموع 13 تصادف اتفاق افتاده در 2 محور ورودي شهر زنجان، 11 مورد بر اثر خواب آلودگي رانندگان و واژگوني خودروها بوده است، افزود : بايد تمهيدات شاخصي جهت استراحت رانندگان پس از دو ساعت رانندگي مداوم، در حاشيه راهها انديشيده شود.

وی نصب لرزاننده در مسيرها، اطلاع رساني به رانندگان و فرهنگ سازي عدم رانندگي طولاني مدت در جاده ها را از اقدامات موثر در كاهش تصادفات عنوان کرد.

معاون عمراني استاندار زنجان تصریح کرد : دستگاههاي متولي از قبيل: ميراث فرهنگي، مديريت بحران استان، حمل و نقل و پايانه ها، شهرداري و نيروي انتظامي مي توانند با همكاري يكديگر نسبت به برپايي ايستگاههايي در طول مسير جاده ها، اقدام به ارائه خدماتي از قبيل: نصب سرويس هاي بهداشتي، مركز نمايش و فروش صنايع دستي، فروش تنقلات و ميوه نمايند و جاذبه هاي لازم جهت توقف كوتاه مدت رانندگان و مسافران در طول مسيرها را ايجاد نمايند.

وي خاطرنشان كرد: اقدامات اوليه جهت برپايي اين مراكز خدماتي با سازه هاي موقت در نقاطي كه خلاء ارائه خدمات وجود دارد،ظرف دو هفته آينده امكان پذير است و دستگاههاي متولي در اين زمينه بايد همكاري هاي لازم را داشته باشند./ز


برچسب ها: مناسب سازی ، راه ، ارتباطی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.