بسیج دانشجویی دانشگاههای استان آذربایجان شرقی با صدور نامه‌ای سرگشاده خطاب به رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه بدلیل مواضع متناقض دولت ترکیه در مواجهه با حوادث منطقه اعتراض کردند.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، به نقل از سازمان بسیج دانشجویی، بسیج دانشجویی دانشگاههای استان آذربایجان شرقی با صدور نامه‌ای سرگشاده خطاب به رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه بدلیل مواضع متناقض دولت ترکیه در مواجهه با حوادث منطقه اعتراض نمودند.

متن کامل این نامه به شرح ذیل است:
 
نخست وزیر محترم ترکیه جناب آقای رجب طیب اردوغان
 
با سلام و تحیت؛
 
خدمت شما و ملت مسلمان ترکیه سلام عرض کرده و از خداوند منان آرزوی قبولی طاعات و عبادات را در ماه مبارک رمضان خواستاریم. در دوره‌ای که اکثر سران کشورهای اسلامی با چماق ایالات متحده مهر سکوت بر لب زدند واکنش جدی شما به تحولات امروز خونین غزه و انتقاد از رفتار شیاطین صهیونیسم، هرچند دیرهنگام،لکن قابل تقدیر است. آن چه که مایه ابهام و سوال را برای ما ایجاد کرده است، رفتارهای متناقض و دوپهلویی است که جنابعالی و دولت متبوعتان در این زمینه داشته اند، این شائبه را به ذهن متبادر می کند که آن چه اعلام داشته اید، بیش تر از آنکه هم¬دردی با مردم مظلوم غزه باشد، مانوری سیاسی جهت انتخابات آتی ترکیه است.

جناب آقای اردوغان؛
همگان رفتار تحسین برانگیز شما را در مقابله با شیمون پرز در آن جلسه معروف دیدند و شنیدند که چگونه در برابر شیاطین اسرائیلی قدعلم نمودید و یا در قضیه کشتی کاروان صلح ترکیه که حمله وحشیانه صهیونیست‌ها قرار گرفت چگونه موضع گرفتید. مسئله ای که رفته رفته با ایجاد ارتباطات آشکار و پنهان سیاسی و اقتصادی با اسرائیل، به فراموشی گرائید و مردم ترکیه به عیان مشاهده کردند که نخست وزیر کشورشان که با موضع ضدصهیونیستی، توانسته بود محبوبیت خود را دو چندان کند، چه شده است که رابطه عمیق دوستانه ای با سران اسرائیل برقرار کرده و آن را در زمینه های مختلف تقویت و توسعه می دهد.  

نخست وزیر محترم ترکیه؛
چگونه است که جنابعالی نسل کشی در غزه توسط صهیونیست‌ها را محکوم کرده ولی  ارتباط تجاری، نظامی و سیاسی خود را با سران آن حفظ کرده و سفارت این رژیم در کشور شما آزادنه مشغول به فعالیت است. آیا شما از کشور ونزوئلا که در دورترین نقط از حوادث منطقه قرار دارد کمترید که سفیر اسرائیل را از کشورش اخراج کرد؟!

چگونه با ناراحتی از نسل کشی در غزه صحبت می‌کنید حال آن که با حمایت مالی، سیاسی و نظامی از گروهک‌های تروریستی در سوریه و عراق، عملا راه را برای نسل کشی و کشتار مردم دیگر مناطق فراهم نمودید.

حمایت شما از تکفیری‌های خون ریز و معطوف کردن جامعه جهانی به آن، یکی از عومل مهم غفلت جهانیان از جنایات صهیونیست‌ها در غزه است. به نظر می رسد آن چه که باعث دلسوزی شما به مردم غزه شده است، همگرایی فکری-اعتقادی شما با سران حماس بوده و جهت خالی نبودن عریضه، مطلبی را بیان کرده اید، چرا که کم نیستند تروریستهای تکفیری خونریز در منطقه که با حمایت شما دست به قتل و عام مردم مظلوم دیگر مناطق کرده اند. مطمئن باشید وحشت این گروهای تکفیری روزی بلای جان شما و ملت مسلمان ترکیه خواهد بود. توصیه ما به شما این است که با جنازه خونین کودکان غزه، مانور تبلیغاتی نکنید.

آقای رجب طیب اردوغان؛
ماه رمضان ماه توبه و استغفار است، همه دردهای بزرگ و بیماری‌های مهلک و خطرناک انسان همچون منیت‌ها، کبرها، حسدها، خیانت‌ها و لاابالیگری‌ها در ماه رمضان فرصت علاج پیدا می‌کند. این فرصتی که رمضان به ما داده است را باید مغتنم بشماریم.
 
والسلام
دانشجویان بسیجی استان آذربایجان شرقی ـ جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار