مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون، 310 فقره پرونده تخلف زیست محیطی در این استان تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:سعید یوسف پور، صید غیرمجاز آبزیان و پرندگان، شکار غیرمجاز پستانداران و کشف سلاح را از تخلف های کشف شده در استان چهارمحال و بختیاری عنوان کرد.

وی گفت: در این مدت، هشت قبضه سلاح جنگی و چهار قبضه سلاح شکاری کشف و 16 پرونده آلودگی محیط زیست، 70 پرونده تخریب مناطق حفاظت شده، 12 مورد آتش سوزی و 173 مورد پرونده تعلیف غیرمجاز دام تشکیل شده است.

وی افزود: در آتش سوزی های صورت گرفته در مناطق حفاظت شده استان، امسال 117 هکتار ازعرصه های مناطق حفاظت شده دچار آتش سوزی شدند.

وی همچنین تعداد صنایع آلاینده در استان چهارمحال و بختیاری را 37 شرکت اعلام کرد و گفت: مراکز سنگ شکن نیز چنانچه نصب فیلتر نداشته باشند در فهرست صنایع آلاینده قرار خواهند گرفت.

مدیرکل محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری گفت: برخی کشتارگاه های طیور این استان تعطیل و برخی صنایع نیز به علت ایجاد آلودگی و افزایش ریزگرد تعطیل شده است.
یوسف پور مدیریت پسماند را از چالش های بزرگ محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد و بر مدیریت پسماندهای شهری و روستایی تاکید کرد.

وی اظهار داشت: 81 درصد از پسماندهای خطرناک و صنعتی این استان نیاز به دفن اصولی دارد.

انتهاي پيام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.