معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها با اشاره به افزایش ماشین آلات راهسازی و کارخانجات قیر و افزایش شیفت‌های کاری آزادراه حرم تا حرم گفت: این پروژه مشکلی در تامین منابع مالی ندارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور، علی نورزاد با اشاره به افزایش ظرفیت‌های لازم جهت سرعت بخشیدن به پایان آزادراه حرم تا حرم تصریح کرد: با افزایش ظرفیت ماشین آلات، کارخانجات قیر و افزایش شیفت‌های کاری تلاش بر این است تا پروژه در نزدیک‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد که با پایان یافتن ماه مبارک رمضان امکان افزایش تا 3 شیفت‌کاری نیز وجود دارد.
 
وی این پروژه را از اولویت‌های دولت و وزارت راه و شهرسازی دانست و افزود:  با توجه به اهمیت تکمیل این پروژه منابع مالی از طرق مختلف از سوی دولت و سرمایه‌گذار تامین شده است و شرکت مشکلی در زمینه منابع مالی جهت تکمیل این آزادراه ندارد.
 
معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها در خصوص وظایف دولت در این پروژه گفت: شرت ساخت به تمامی تعهدات خود در قبال سرمایه‌گذاری عمل کرده است و بالاخص در تامین منابع مالی و قیر که از موانع اصلی به ثمر رسیدن پروژه‌ها است، لذا باید سرمایه‌گذار هم تلاش حداکثری خود را برای  به بهره‌برداری رسیدن پروژه نماید.
 
احمدی نوری تاکید کرد: در همین زمینه به سرمایه‌گذار پروژه توصیه شده است تا از تمام ظرفیت پیمانکاری و فنی- مهندسی کشور استفاده شود تا عملیات اجرایی پروژه شتاب گیرد.
 
وی با اشاره به مزایای این پروژه عنوان کرد: مسیر دارای 6 خط در قالب 3 خط رفت و 3 خط برگشت است که موجب کاهش 85 کیلومتری مسیر موجود خواهد شد و طبق مطالعات انجام شده با احداث آزادراه قم - گرمسار یک و نیم ساعت در زمان سیر خودروهای سبک و دو و نیم ساعت در زمان سفر خودروهای سنگین صرفه‌جویی خواهد شد.  همچنین صرفه‌جویی در مصرف سوخت، استهلاک، کاهش تصادفات، حفظ محیط زیست، سفر ایمن و روان و افزایش ایمنی از دیگر مزایای بهره‌برداری از این مسیراست.
 
وی افزود: این آزادراه استان‌های قم، تهران، سمنان و خراسان رضوی را به یکدیگر پیوند می‌زند و دو کلان شهر مذهبی مشهد و قم، هر طرف نقاط شروع و پایان این آزادراه هستند.
 
معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها با اشاره به اهمیت این مسیر گفت: این آزادراه دو قطب مهم گردشگری مذهبی ایران را به هم متصل می‌کند و به منظور اتصال مرکز، جنوب و جنوب غرب به شمال شرق کشور احداث شده است.
 
پروژه حرم تا حرم شامل سه قطعه است و قطعه یک، قم- گرمسار به طول 152 کیلومتر، قطعه دوم مسیر گرمسار-سمنان به طول 120 کیلومتر و قطعه سوم نیز مسیر نیشابور- مشهد به طول 80 کیلومتر است.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: راه ، آزاد راه ، زیرساخت ، قیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار