سالک در صحن علنی:

کمیسیون فرهنگی نامزدهای عضویت در شوراهای نظارت بر صداوسیما و مطبوعات را عادلانه انتخاب کرده است

رئیس کمیسیون فرهنگی گفت: کمیسیون فرهنگی روز گذشته تمام افرادی که برای نظارت بر مطبوعات و نظارت بر صدا و سیما نام نویسی کرده بودند، حضور پیدا کردند و با یک وجه بسیار عادلانه و گوش دادن به تمام فرمایشات نمایندگان کاندید، به نماینده منتخب رای دادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام احمد سالک رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در صحن علنی مجلس ضمن دعوت از مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس اظهار داشت: براساس ماده 218 آیین نامه داخلی مجلس کمیسیون تخصصی این اختیار را دارد که حداقل دو برابر اسامی ثبت نام کنندگان برای عضویت در شورای نظارت اعلام کند.  
 
وی افزود: کمیسیون فرهنگی روز گذشته تمام افرادی که برای نظارت بر مطبوعات و نظارت بر صدا و سیما  نام نویسی کرده بودند، حضور پیدا کردند و با یک وجه بسیار عادلانه و گوش دادن به تمام فرمایشات نمایندگان کاندید، به نماینده منتخب رای دادند.  
 
رئیس کمیسیون فرهنگی در واکنش به سخنان پیرموذن درباره کاندیداهای شورای نظارت بر صدا و سیما و مطبوعات تصریح کرد: برخورد کردن آقای پیرموذن با کمیسیون را به هیچ وجه قبول نداریم و آن را توهین به کمیسیون فرهنگی می‌دانیم چرا که کمیسیون قاطعانه به وظیفه شرعی و قانونی خود ایفا کرده است.  
 
سالک با اشاره به اصل 79 قانون اساسی ادامه داد: اختیار با کمیسیون بوده که دو برابر اسامی ثبت نام کنندگان را ارائه کند که این مهم انجام داده و به آن نیز عمل کرده است.  
 
لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این نماینده تصریح کرد: این موضوع خود ابهام دارد، چون اگرنمی‌گفت حداقل، فرمایش شما درست بود، یعنی اگر می‌گفت کمیسیون ذیربط موظف است به تعداد دو برابر معرفی کند.
 
 وی افزود: بنده قبلا هم به شما عرض کردم که این اشکالی ندارد، این مسئله اجمالا در هیئت‌رئیسه بحث شود اما چون کلمه "حداقل" آمده ولی ایهام دارد می‌توانستید این کار را کنید که حقی از نماینده‌ای ضایع نشود؛ لذا این نکته است اشکالی در مسئله دیده می‌شود که می‌توانستید به نفع دیگری بیان کنید.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: کمیسیون ، فرهنگی ، سالک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.