دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: با مقاومت مردم غزه یقین داریم که برای چهارمین بار صهیونیست‌ها شکست خواهند خورد و یقین داریم که از اقداماتی که تاکنون علیه مردم بی‌گناه فلسطین انجام داده‌اند پشیمان خواهند شد و مردم مقاوم غزه مقابل تمامی این جنایت‌ها خواهند ایستاد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ علی اکبر ولایتی در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره جنایات اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌گناه غزه، اظهار داشت: قریب به ۱۶ روز از آغاز حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به غزه می‌گذرد و مردم بی‌گناه فلسطین زیر فشارهای بسیار سختی قرار گرفته‌اند و هیچ کس و هیچ کجا در این کشور در امان نیست.  
 
دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به کشتار زنان، کودکان، سالخوردگان که در معرض تیر و ترکش انفجارات رژیم صهیونیستی هستند، گفت: روسای این رژیم بار‌ها اقرار به مورد هدف قراردادن بیمارستان‌های کشور فلسطین کرده‌اند که این خود یک جنایت جنگی است و در مقابل برای توجیه این عمل جنایتکارانه مدعی نگهداری سلاح‌های جنگی از سوی فلسطینی‌ها در بیمارستان‌ها شده‌اند که خود این مسئله باید در دادگاه اثبات شود و البته بر همگان روشن است که این یک ادعای مضحک برای توجیه جنایات جنگی است
 
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل تصریح کرد: رژیم صهیونیستی از مدت‌ها پیش در دو جبهه سوریه و عراق جنایات جنگی را از طریق گروهک‌های تروریستی همچون داعش آغاز کرده است و حمایت از تروریست‌ها که کارشان مسلمان کشی و ایجاد تفرقه در میان مسلمانان است را در دستور کار قرار داده است.  
 
ولایتی تصریح کرد: با مقاومت مردم غزه یقین داریم که برای چهارمین بار صهیونیست‌ها شکست خواهند خورد و یقین داریم که از اقداماتی که تاکنون علیه مردم بیگناه فلسطین انجام داده‌اند پشیمان خواهند شد و مردم مقاوم غزه مقابل تمامی این جنایت‌ها خواهند ایستاد.  
 
وی ادامه داد: از مذاکرات بی‌حاصل اسلو چیزی جز عقب نشینی متوالی توسط اصحاب سازش و مذاکره کنندگان حاصل نشده و پیروزی فلسطینی‌ها جز با مقاومت امکانپذیر نبوده و نیست.  
 
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت: هیچ کشور اسلامی در جهان اسلام به اندازه ایران به فلسطینی‌ها کمک نکرده و این مسئله مورد اذعان مقامات فلسطینی هم هست و در گفتار و عمل همواره از مسلمانان و اسلام حمایت کرده‌‌ایم و همه کس می‌داند که این امکانات پیشرفته که در اختیار فلسطین قرار گرفته از کجا نشات می‌گیرد و جمهوری اسلامی در راس کمک کننده‌ها به فلسطین بوده و هست.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه حمایت از این پدیده و حقوق مسلمانان همواره مورد تاکید مجمع است، گفت: یکی از ارکان و رشد بیداری اسلامی در تاریخ معاصر کشور فلسطین بوده و همیشه مورد هجمه و تهاجم دشمنان قرار گرفته است، لذا به عنوان مجمع بیداری اسلامی احساس تکلیف می‌کنیم که گام‌هایی را برای کمک به این کشور برداریم.  
 
ولایتی به نقش و جایگاه مصر در کمک به مردم غزه اشاره و خاطرنشان کرد: امیدواریم این کشور با بازکردن گذرگاه رفح مردم غزه را که به لحاظ غذا و دارو در مضیغه هستند یاری رساند چرا که از سراسر جهان اسلام و جمهوری اسلامی به عنوان پیشتاز کمک‌های به مردم غزه ارسال خواهد شد.  
 
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل درباره اقدامات مجمع جهانی بیداری اسلامی برای کمک به مردم غزه گفت: مقرر بود که اجلاس فوق‌العاده در بغداد بعد از ماه مبارک رمضان تشکیل شود که به دلیل برگزاری انتخابات در کشور عراق به تعویق افتاد، اما امیدواریم به زودی مکان دیگری را به عنوان جایگزین برای برگزاری اجلاس انتخاب کنیم.  
 
وی به اقدامات جمهوری اسلامی ایران برای کمک به مردم غزه و اهمیت حضور مردم در روز قدس اشاره و تصریح کرد: با ظرفیتی که به عنوان ریاست جنبش عدم‌تعهد داریم، می‌توانیم در این زمینه اقدامات مثمر ثمری انجام دهیم و البته وزارت خارجه درحال تدارک فعالیت‌های گسترده در سطح جهانی است و قطعا روز قدس امسال با توجه به وقایع اخیر غزه در تمام دنیا با شکوه و عظمت بسیار زیادی برگزار خواهد شد.  
 
دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی به گزارش‌های ارائه شده مبنی بر اینکه سطح کمک جمهوری اسلامی برای گروه حماس کمتر شده اشاره و تصریح کرد: در مورد کمک به حماس و جهاد اسلامی هیچ تفاوت و تبعیضی بین جهاد اسلامی و حماس برای ما وجود ندارد و کماکان کمک‌های جمهوری اسلامی در ابعاد مختلف وجود داردکه از ورود به جزئیات و طرح آن معذورم، اما هیچ پنهان کاری در این زمینه نداریم و شایعات مطرح شده صحیح نیست و رابطه ما کماکان با حماس قوی و مستحکم است.  
 
ولایتی درباره عملکرد دبیرکل سازمان ملل متحد در مورد جنایات اخیر غزه گفت: توقع این است که ارکان سه گانه سازمان ملل بسیار فعال‌تر از قبل در این زمینه عمل کند اما متاسفانه گویی دبیرکل این سازمان سخنگوی رژیم صهیونیستی است.  
 
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل بیان داشت: شخصیت ‌های زیادی که درشان دبیرکلی سازمان ملل بودند برای حمایت از مردم بیگناه در سراسر دنیا به طرق مختلف جان خود را از دست دادند، اما‌بان کی مونشان و اقتدار خود را حفظ نمی‌کند، این در حالی است که وظیفه دبیرکل سازمان به گونه دیگری است، اما وی به نوعی گوش به فرمان آمریکایی هاست.  
 
وی گفت: سازمان ملل باید امکانات لازم را جهت کمک رسانی به افراد غیرنظامی در غزه انجام دهد، اما هرچه سخنگوی کاخ سفید مطرح می‌کند، از سوی دبیرکل سازمان ملل تکرار می‌شود.  
 
دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی درباره کمکهای کشور مصر به مردم غزه اشاره و تصریح کرد: از مصر توقع بر این است که نقش بسیار سازنده و مثبتی را برای کمک به مردم فلسطین انجام دهد.  
 
ولایتی درباره موضع ایران در مورد ابتکار عمل مصر و اعلام آتش بس گفت: اینکه فقط درخواست آتش بس کنیم کافی نیست، چرا که باید محاصره غزه پایان داده شود و مردم بیگناه فلسطین بتوانند از خود بدون هیچ فشاری دفاع کنند لذا شورای امنیت و سازمان ملل متحد وظیفه دارند که هرگاه صلح و امنیت بخشی از جهان به خطر می‌افتد، دخالت‌های موثری از خود نشان دهد، اما اعلام آتش بس کردن در این شرایط یعنی حمایت از متجاوزان.  
 
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل درباره عملکرد دولت یازدهم برای کمک به مردم غزه گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیئت دولت اقدام و موضع گیری‌های دولت را مورد تاکید قرار دادند و از این عملکرد ابراز خشنودی و رضایت داشتند و وزارت خارجه هم هم اکنون در حال فعالیت‌هایی گسترده در حوزه‌های گوناگون است و حتی موضع محاکمه سران رژیم صهیونیستی در دادگاه‌های بین المللی مورد پیگیری وزارت خارجه قرار می‌گیرد.  
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا میان وضعیت عراق و سوریه و غزه ارتباطی وجود دارد گفت: قطعا در جنایات اخیر در این کشور‌ها ارتباطاتی وجود دارد و حمایت‌های صهیونیست‌ها را از گروه‌های تروریستی همچون داعش نمی‌توانیم مورد تردید قرار دهیم و حمله به مسلمانان و ایجاد تفرقه در میان مردم فلسطین که قلب تپنده بیداری اسلامی است از سوی این گروه‌های تروریستی مورد حمایت صهیونیست‌ها قرار گرفته است.  
 
دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی درباره حمایت‌های رژیم صهیونیستی از گروهک‌های تروریستی و نزدیکی حضور این گروه‌ها در مرزهای ایران، گفت: برخی عوامل آمریکا که در منطقه حضور دارند به مرزهای جمهوری اسلامی نزدیکند و این استدلال درستی نیست، چرا که بعد از جنگ تحمیلی هیچ کشوری جرات حمله به ایران را ندارد و ایران به عنوان قدرت اول منطقه آن قدر اقتدار دارد که از مرزهای خود دفاع کند.  
 
ولایتی اضافه کرد: علت مخالفت جمهوری اسلامی با گروهک‌های تروریستی نفس کار آن‌ها است و هیچ فرقی نمی‌کند که این گروهک‌ها از منافقین، داعش و یا دیگران باشند.  
 
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در پایان درباره نقش عربستان در عراق گفت: این مسئله احتیاج به بررسی‌های گسترده از سوی سازمان‌های بین المللی دارد که مشخص شود چه کسانی از تروریست‌ها در سطح جهانی و منطقه‌ای حمایت می‌کنند و هر نوع کمکی را از سوی هر کشوری به تروریست‌ها باید مورد محکومیت قرار دهند.  
 
انتهای پیام/
 
برچسب ها: مجمع ، جهانی ، یقین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار