مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی گفت: فرودگاه اراک تا یک ماه آینده برای پرواز هواپیماهای پهن‌پیکر آماده می‌شود

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، نوازنی افزود : با تکمیل سه دهنه پل آب‌رو در ضلع غربی باند این فرودگاه که برای عبور آب‌های فصلی در نظر گرفته شده و همچنین با اجرای استریپ‌های دو طرف باند، این پروژه ان‌شاالله تا یک ماه آینده تکمیل و فرودگاه اراک برای پرواز هواپیماهای پهن پیکر آماده خواهد شد.

وی گفت: با عنایت به تاکیدات استاندار مرکزی و برنامه‌ریزی‌های انجام شده به منظور برقراری پروازهای فرودگاه، موضوع تامین سهمیه قیر یارانه‌ای از طریق شرکت فرودگاه‌ها واداره کلدفتر بهسازی، ساخت و توسعه فرودگاه‌های کشور با جدیت پیگیری می‌شود.

مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی از پیگیری به منظور تامین اعتبار لازم برای پرداخت مطالبات پیمانکار توسط استانداری مرکزی خبر داد و افزود : پروژه تطویل باند فرودگاه اراک از 3 هزار متر به 3 هزار و 700 متر در ماه‌های پایانی سال 1390 آغاز شد و قبل از تکمیل نهایی و تسویه حساب با پیمانکار مربوطه در خرداد ماه 92 توسط مسئولان وقت افتتاح شد.

نوازنی افزود : اما این پروژه با بدهی 60 میلیارد ریالی مطالبات پیمانکار و همچنین عدم تکمیل ابنیه فنی و استریپ‌های دو طرف باند، بدون استفاده باقی ماند و از نظر رعایت مسائل ایمنی مورد تایید شرکت هواپیمایی کشور قرار نگرفت و به همین خاطر مجوز استفاده از آن توسط شرکت مذکور صادر نشد و بهره برداری از این فرودگاه عملا به تعویق افتاد./ز

برچسب ها: فرودگاه ، پهن پیکر ، اراک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.