سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اگرچه هنوز محتویات بسته حمایتی سلامت دولت اعلام نشده، اما سیاست های کلان آن بر کاهش واقعی سهم مردم در هزینه های سلامت دیده شده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ،حسن طاهراحمدی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ابلاغ سیاست های کلی سلامت از جانب مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نشان دهنده توجه ویژه ایشان به سلامت افراد جامعه است و وظیفه ما را در حوزه سلامت سنگین تر از پیش کرده است.

وی اظهار داشت: هدایت بخشی از منابع یارانه نقدی به حوزه سلامت، اقدامی هوشمندانه و تصمیمی راهبردی است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: این سیاست ها بر مبنای منافع شاغلان حوزه سلامت و مردم و بهبود کیفیت خدمات دیده شده و اجرایی شدن آن تقویت زیرساخت رفاهی و اجتماعی براساس عدالت است.

وی بیان کرد: طبق بسته خدماتی، ارائه خدمت سرپایی تا 50 درصد با یارانه دولت خواهد بود و در 50 درصد باقی نیز بیمه ها وظیفه تقبل 70 درصد هزینه ها را دارند.

دکتر طاهراحمدی گفت: در مباحث اولیه مطرح شده در خدمات بستری نیز مبنا بر این است که سهم بیمار 10 درصد در پرداخت فرانشیز باشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان بیان کرد: همچنین قرار است تعرفه های بیمارستانی و ویزیت پزشکان دولتی و خصوصی نیز واقعی شود و به جای تامین آن از جیب مردم، نظام مشارکتی بیمه ها و دولت در جبران آن اعمال شود.


انتهای پیام/
برچسب ها: سلامت ، هزینه درمان ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار