در سه ماهه نخست سال 93، 11 هزار و 531 پايان‌نامه در پايگاه ثبت اطلاعات پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی کشور به ثبت رسيد.

درودی رئیس مرکز اطلاعات ومدارک علمی پژوهشگاه فناوری اطلاعات ایران در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت : از ابتداي سال 93 تا پايان خرداد، 11 هزار  و 531 پايان نامه و 11 هزار و 892 پوروپوزال، در پایگاه ثبت اطلاعات پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی کشور در وب‌سايت پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ايران به ثبت رسیده است. 

وی افزود :در اين ميان، بيش از 94 درصد پايان‌نامه‌های ثبت شده مربوط به مقطع كارشناسی ارشد و مابقیدر مقطع دكترا بوده است. 

درودی تصریح کرد :در اين بازه زمانی، بیشترین پایان‌نامه‌‌های ثبت شده در پایگاه ثبت پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی مربوط به گروه علوم انسانی با 3 هزار و 741 رکورد بوده و پس از آن به ترتیب گروه فنی و مهندسی، علوم پایه، کشاورزی، هنر و علوم پزشکي قرار دارند. 

وی تصریح کرد :در سه ماه نخست سال جاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مركز، دانشگاه تربيت مدرس، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه گيلان و دانشگاه تربيت معلم تهران، به ترتيب بيشترين آمار را در بين دانشگاه‌های كشور در ثبت پايان‌نامه به خود اختصاص داده‌اند. 

درودی اظهار داشت :از بهمن ماه سال 1387 کار ثبت پایان‌نامه در پایگاه ثبت پايان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصيلات تكميلی آغاز شده و از آن زمان تاکنون بیش از 162 هزار پایان‌نامه در این پایگاه به ثبت رسیده است. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار