رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که اگر جهان اسلام به داد غزه نرسد باید منتظر فاجعه بزرگ انسانی باشیم گفت: شرایط مردم مظلوم غزه بسیار اسف‌بار است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ نقش دیپلماسی پارلمانی در بسیج افکار عمومی بر ضد رژیم صهیونیستی شب گذشته 31 تیر در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور علاالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و فاتح عزالدین منصور رئیس مجلس ملی سودان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.  
 
بروجردی در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه مبنی براینکه دستور کار نشست تروئیکای بین‌المجالس اسلامی چه بود، گفت: از هفته اول جنگ تحمیلی به مردم مظلوم غزه در مجلس درصدد تحرک دیپلماسی پارلمانی بودیم.
 
وی ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع و محاصره شده غزه برگزاری نشست و اجلاس تروئیکای بین‌المجالس اسلامی را در راستای دفاع از مظلومان غزه ارزیابی کرد و افزود: رئیس مجلس شورای اسلامی ایران با سران مجالس بسیاری از کشورهای اسلامی و حتی غیراسلامی رایزنی و تبادل نظر کردند به گونه‌ای که نامه‌هایی را به این سران ارسال کردند.
 
*مسئله فلسطین برای کشورهای اسلامی مهم است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان این که با توجه به شرایط جهان اسلام این اجلاس در سطح تروئیکا برگزار شد، خاطر نشان کرد: 6 رئیس مجلس در این اجلاس حضور یافتند به طوری که باید گفت این استقبال نشان می‌دهد که مسئله فلسطین برای کشورهای اسلامی مهم است.
 
بروجردی با اشاره به این که سازمان کنفرانس اسلامی در این مقطع حساس و مهم به وظایف خود عمل نکرده است، ادامه داد: امروزه بخشی از جامعه اسلامی دچار کشتار وحشیانه شده است به طوری که متاسفانه جهان غرب هیچ عکس‌العمل تقابلی انجام نمی‌دهد و حتی با وقاحت حامی صهیونیست‌ها است.
 
*تحرک دیپلماتیک پارلمانی ایران روح تازه‌ای در جهان اسلام دمید

وی گفت: تحرک دیپلماتیک پارلمانی جمهوری اسلامی ایران روح تازه‌ای را در جهان اسلام برای محکومیت صهیونیست‌ها دمیده است به گونه‌ای که همه حاضران در این اجلاس اعلام آمادگی کردند که باید کمک‌های فوری برای محاصره شدگان ارسال شود.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تنها راه ارسال کمک‌ها به غزه را گذرگاه رفح و مصر دانست و ادامه داد: سفیر مصر در جمهوری اسلامی برای ارسال کمک‌های بشر دوستانه و انسان دوستانه به غزه اعلام آمادگی کرده است که اگر این اتفاق صورت گیرد بسیار مهم خواهد بود.
 
بروجردی با اشاره به پیشنهادهای مختلفی که از سوی هیئت‌های شرکت کننده در این اجلاس برای کمک به مردم مظلوم غزه ارائه داده شده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران ودیگر کشورهای شرکت کننده آمادگی خود را برای ارسال هرگونه کمک به غزه اعلام کرده‌اند.
 
وی با اشاره به صدور بیانیه نهایی در این اجلاس افزود: در این اجلاس همه به دنبال رسیدن به راه حل عملی بودند.  
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اعلام آمادگی هلال احمر برای ارسال محموله‌های مورد نظر به غزه افزود: وزارت بهداشت آماده استقبال از مجروحین و درمان آن‌ها در جمهوری اسلامی ایران است.
 
بروجردی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه آیا اقدام عملی برای بازگشایی گذرگاه رفح صورت گرفته است یا خیر؛ خاطر نشان کرد: امدادهای کمک‌های انسان دوستانه باید عملیاتی شود به طوری که مسئولیت امدادرسانی برعهده رئیس مجلس فلسطین گذاشته شده است زیرا وی از تجربه خوبی برخوردار است و ارتباط نزدیکی با مصر دارد.  
 
وی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران آماده ارسال کمک‌های انسان دوستانه است، اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از زخمی شدگان در فلسطین کودکان، زنان و سالخوردگان هستند.
 
*اگر جهان اسلام به داد غزه نرسد آمار تلفات افزایش خواهد یافت

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید براینکه جهان اسلام باید هر چه سریعتر اقدام کند، افزود: مردم غزه در وضعیت ناگواری هستند و اگر جهان اسلام به داد آن‌ها نرسد آمار تلفات افزایش خواهد یافت.  
 
بروجردی با اشاره به این که جنایات رژیم صهیونیستی هر چه سریعتر باید پایان یابد افزود: برای تحقق این مهم باید از تمامی ابزارها بهره برد.
 
وی با تاکید براینکه نباید آمار تلفات بیش از این افزایش یابد، خاطر نشان کرد: متاسفانه دبیر کل سازمان ملل کشتار گسترده رژیم صهیونیستی نسبت به مردم غزه را مورد حمایت قرار داده است.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: دبیرخانه اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی که در تهران مستقر است کار پیگیری امدادرسانی به غزه را دنبال خواهد کرد.  
 
بروجردی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه چرا رژیم صهیونیستی در ارزیابی توان مقاومت ناکام مانده است گفت: از ابتدای ایجاد این غده سرطانی در دل جهان اسلام شاهد شکست ارتش اعراب در مقابل رژیم صهیونیستی بودیم.
 
وی با اشاره به این که از سال 2000 به بعد موازنه قدرت تغییر کرده است ادامه داد: حزب الله لبنان تمام معادلات صهیونیست‌ها را به هم زد و سلاح ایمان به کمک گروه‌هایی آمد که به لحاظ کمی و امکانات قابل قیاس با ارتش صهیونیست نبود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه از سال 2000 به بعد در تمامی جنگها پیروزی با جریان مقاومت بوده است اظهار داشت: در این جنگ نیز بار دیگر صهیونیست‌ها متحمل شکست خواهند شد.
 
وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی متکی به آمریکا و ثروت‌های بیکران حامیانش است، ادامه داد: آمریکا همیشه درصدد است تا موازنه قدرت را به نفع رژیم صهیونیستی حفظ کند.
 
بروجردی با اشاره به اینکه در این عرصه موازنه به لحاظ تاکتیک و استراتژیک به نفع مقاومت تغییر کرده است، افزود: از سال 2000 به بعد تمامی جنگها و پیروزی‌ها متعلق به مقاومت بود.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه رژیم صهیونیستی جرات ورود زمینی به غزه را ندارد، افزود: علی‌رغم سانسور بسیار شدید صهیونیست‌ها خسارات و تلفات رژیم صهیونیستی بسیار زیاد شده است به طوری که این روزها تمام ظرفیت آمریکا، سازمان ملل و کشورهای عربی به کار گرفته شده تا آتش‌بس ایجاد شود اما حماس شرط می‌گذارد و این مسئله قدرت جریان مقاومت را نشان می‌دهد.
 
وی افزود: فتنه‌هایی که در عراق، سوریه و دیگر کشورها در حال جریان است بدون طراحی از سوی سرویس‌های استکبار جهانی و آمریکا نیست.
 
* جهان اسلام گرفتار بحران تحمیلی از سوی استکبار جهانی شده است
 
بروجردی با اشاره به اینکه متاسفانه امروزه جهان اسلام گرفتار بحران تحمیلی از سوی استکبار جهانی شده است، خاطرنشان کرد: امت اسلامی باید با حفظ انسجام و وحدت در مقابل صهیونیست‌ها بایستد.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: کسانی که در جهان اسلام آتش‌افروزی می‌کنند آب به آسیاب دشمن می‌ریزند و به نفع صهیونیست‌ها و آمریکا عمل می‌کنند.
 
* دولت‌ها و ملت‌ها با خروج اختلافات فلسطین را محور قرار می‌دهند
 
وی با تاکید بر لزوم حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس ادامه داد: امام خمینی (ره) منادی اتحاد و انسجام در امت اسلامی بودند، به طوری که باید ملت‌ها و دولت‌ها با خروج از اختلافات مسئله فلسطین را محور قرار دهند.
 
فاتح عزالدین منصور رئیس مجلس ملی سودان در ابتدا گفت: ایران کشوری است که همواره به فکر ملت‌های مظلوم و فسطین بوده است.
 
رئیس مجلس ملی سودان ضمن تقدیر از ابتکار جمهوری اسلامی ایران و مجلس شورای اسلامی در برگزاری اجلاس تروئیکای اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی با اشاره به جنایات صهیونیست‌ها علیه ملت مظلوم فلسطین افزود: صهیونیست‌ها ماهیت‌شان بر اشغالگری و تجاوز بنا نهاده شده است، به طوری که هرگونه چارچوب‌های بین‌المللی را نمی‌پذیرند.
 
وی جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین را محکوم کرد و ادامه داد: رژیم صهیونیستی فرزند ناخوانده کاخ سفید است، به طوری که به هیچ یک از معاهدات بین‌المللی پایبند نبوده و نیست.
 
فاتح عزالدین منصور افزود: صهیونیست‌ها می‌خواهند به اسم دین و آموزه‌های اسلامی مسائل ضد دینی و ضد بشری را ترویج دهند، این در حالی است که امروزه جنبش حماس و سایر مجاهدان در این شرایط سخت با ماشین جنگی صهیونیست‌ها مبارزه می‌کند و به دنبال حقشان هستند.
 
رئیس مجلس ملی سودان با اشاره به حمایت‌های کاخ سفید از رژیم صهیونیستی اظهار داشت: رژیم صهیونیستی دارای افکار پلید و سیاست‌های خطرناکی هستند به طوری که در این منطقه باید گفت ستیز عقیدتی صورت گرفته است.
 
وی ادامه داد: دشمن صهیونیست در سال‌های گذشته سیلی‌های پیاپی و مداومی خورده است و باید از این شکست‌های خود درس بگیرند.
 
فاتح عزالدین منصور با تاکید بر اینکه جنگ غزه باید متوقف شود، گفت: آنان نباید به نام تورات مردم را بکشند.
 
رئیس مجلس ملی سودان دین اسلام را دین رافت و مهربانی دانست و عنوان کرد: اگر در کنار هم قرار بگیریم می‌توانیم در آینده به پیروزی‌های بزرگی دست یابیم.
 
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا سازمان‌های جهانی، کشورهای عربی و اسلامی در قبال مسئله فلسطین بی‌تفاوت و بی‌تحرک هستند، افزود: نهادهای بین‌المللی زیر بار و سلطه استعمار و استکبار هستند.
 
فاتح عزالدین منصور با تاکید بر اینکه سازمان‌های جهانی تنها به فکر منافع خود هستند، ادامه داد: کسانی که این نهادها را بنا کرده‌اند تنها به فکر مصالح و منافع صهیونیست‌ها و مستکبران بوده‌اند، به طوری که هرچه در جهان اسلام تلاش کردیم نتوانستیم مسیر تاسیس این نهادهای ظالمانه را وارونه جلوه دهیم.
 
* جهان عرب رهبر درستی ندارد
 
رئیس مجلس ملی سودان با تاکید بر اینکه جهان عرب رهبر درستی ندارد، اظهار داشت: باید خودمان نهادهای مستقلی را تشکیل دهیم تا بتوانیم معادله را به نفع مسلمانان تغییر دهیم.
 
وی با اشاره به اینکه ما مخالف کشتار بی رحمی هستیم گفت: باید در راستای آموزه های دینی و اسلام قدم بگذاریم.
 
فاتح عزالدین منصور با اشاره به اینکه انشاءالله به کمک خداوند به پیروزی های بزرگی دست خواهیم یافت اظهار داشت: ما باید خودمان کارهای ملموسی را انجام دهیم.
 
رئیس مجلس ملی سودان با تاکید بر اینکه باید معادله را به نفع خودمان تغییر دهیم، گفت: ما  نمی‌توانیم با همه غرب، نهادها و موسسات دشمنی کنیم، پس باید به دنبال راه‌حل مناسب باشیم.
 
وی با اشاره به اینکه متاسفانه رسانه‌ها بسیار ضعیف عمل می‌کنند، افزود: ما نمی‌توانیم سازمان ملل را تغییر دهیم اما بالاخره می‌توانیم به نقش خود عمل کنیم.
 
فاتح عزالدین منصور ادامه داد: امروزه صهیونیست‌ها غزه را به خاک و خون می‌کشند و فردا نقطه دیگری را هدف قرار خواهند داد، به طوری که باید مسلمانان متوجه این نکته باشند.
 
رئیس مجلس ملی سودان با اشاره به اینکه جهان اسلام رهبر درستی ندارد و این مسئله می تواند مشکل آفرین باشد، خاطرنشان کرد: باید در دادگاه بین‌المللی جنایتکاران صهیونیستی محاکمه شوند که باید با فشار زمینه تحقق این مسئله و جنایات صهیونیست ها را فراهم کرد.
 
وی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی باید به عنوان جنایتکار جنگی در دادگاه لاهه محاکمه شود، افزود: پیروزی نهایی نزدیک است و ما می‌توانیم دشمن صهیونیستی را شکست دهیم، به شرط اینکه متحد و منسجم باشیم.
 
فاتح عزالدین منصور گفت: قدرت موشکی مقاومت ناشی از ایمان آنها به خداوند است.
 
رئیس مجلس ملی سودان با اشاره به اینکه باید دشمن توخالی را شکست دهیم، خاطرنشان کرد: باید با هر وسیله‌ای از مقاومت حمایت کنیم.
 
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه ریشه اراده مصمم مردم غزه و فلسطین برای مقابله با رژیم صهیونیستی چیست، گفت: ریشه این اراده در وهله اول ارتباط آنها با خداوند آسمان است، زیرا این اراده بدون اصول و ریشه نبوده است.
 
فاتح عزالدین منصور با تاکید بر اینکه غزه نماد مقاومت است؛ افزود: هرچند برخی از کشورهای اسلامی به غزه کمک می‌کنند اما نقش اصلی را خود مقاومت ایفا می‌کند.
 
رئیس مجلس ملی سودان با اشاره به اینکه غزه ریشه‌دار است، گفت: غزه توانست در برابر این دشمن اشغالگر مقاومت کند.
 
وی خاطرنشان کرد: اگر امروزه حماس برای دفاع از خود موشک پرتاب می‌کند، این مسئله ناشی از آن است که خداوند متعال آنها را یاری می‌کند، پس باید گفت پیروزی نهایی و موعد از بین رفتن این غده سرطانی بسیار نزدیک شده است.
 
* مردم غزه نماینده تمام امت اسلامی هستند
 
فاتح عزالدین منصور با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی در پرتاب سقوط در جهنم قرار گرفته است، افزود: مردم غزه نماینده تمام امت اسلامی است و نمی‌توان در مقابل ظلمی که به آنها می‌شود سکوت کرد.
 
رئیس مجلس ملی سودان ادامه داد: خوشبختانه امروزه حمایت از مردم غزه جهانی شده است و انشاءالله پیروزی نهایی نزدیک است.
 
وی با اشاره به اینکه در تصاویری که منعکس شده مردم، کودکان و زنان بیگناه هدف قرار گرفتند، ادامه داد: رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌ها، مساجد و مکان‌های عمومی حمله می‌کند.
 
* اسرائیل توان پیشروی در غزه را ندارد
 
فاتح عزالدین منصور با تاکید بر اینکه اسرائیل توان پیشروی در غزه را ندارد، گفت: اسرائیل هرچند از لحاظ نظامی برتری دارد اما توان پیشروی در غزه را ندارد، زیرا از روزی که آن‌ها خواستند چند قدمی وارد غزه شوند، گروه‌های مقاومت جانانه در مقابل این رژیم جعلی ایستادند.
 
رئیس مجلس ملی سودان گفت: ارتش صهیونیستی با کشتار زنان و بی‌گناهان به دنبال انتقام‌گیری است، به گونه‌ای که این دشمن باید جواب محکمی دریافت کند.
 
وی با بیان اینکه جهان اسلام باید سیلی سختی به آنها بزند تا آنها بفهمند کشتار مردم چه اثری خواهد داشت، افزود: باید این غده سرطانی را از ریشه کند.
 
فاتح عزالدین منصور با اشاره به اینکه این غده سرطانی روزهای پایانی عمر خود را طی می‌کند، خاطرنشان کرد: مقاومت امروزه در وضعیت برتری قرار دارد، زیرا در طول تاریخ رژیم صهیونیستی این رژیم جعلی مثل امروز مستاصل و درمانده نبوده است.
 
رئیس مجلس ملی سودان با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی باید به مقاومت امتیاز بدهد، افزود: امام خمینی (ره) آینده‌نگری می‌کردند به طوری که بسیاری از کارشناسان و تحلیل‌گران امروزه به دوراندیشی و تدبیر حضرت امام اذعان می‌کنند و به این نکته واقف هستند که باید مسئله فلسطین موضوع محوری جهان اسلام باشد.
 
وی گفت: امروزه فلسطین مسئله نخست اولویت جهان اسلام است، به طوری که ما در اصول مشترک هستیم و امت اسلام باید با چشم‌پوشی از اختلافات جزئی به دشمن مشترک فکر کند، زیرا دشمن می خواهد ما را با اختلافات درگیر جنگ داخلی کند پس باید هشیار باشیم.
 
برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/
 
برچسب ها: کمیسیون ، امنیت ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار