سرمربی تیم ملی تکواندو می گوید: برنامه ای که برای تیم ملی تکواندو به فدراسیون ارائه داده پروژه ای دو ساله تا با زی های المپیک "ریو" بوده است.

بیژن مقانلو در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران درباره به پایان رسیدن مدت قراردادش که تا رقابت های انتخابی المپیک در چین بود، عنوان کرد: برنامه من از اول هم برای قبول سرمربیگری تیم ملی تکواندو پروژه المپیک بود و حالا هم همین برنامه در دستور کار قرار دارد و سعی کادرفنی تیم ملی در این است که تعداد تکواندوکاران ایرانی حاضر در رنکینگ المپیکی را افزایش دهد.

وی افزود: در برنامه مسابقاتی قرار گرفته که راه رسیدن به المپیک در آن است و در حال حاضر هم تقریبا همه مسابقات سطح اول بین المللی امتیازات المپیکی دارد.

سرمربی تیم ملی تکواندو در مورد اینکه آیا قرارداد جدید او دو ساله تا بازی های المپیک برزیل است؟ گفت: هر زمان که ببینم برای تیم ملی تکواندو موثر نیستم حتما سرمربیگری تیم ملی تکواندو را ترک خواهم کرد. آمده ام به تکواندو کمک کنم و دنبال منافع شخصی نیستم. فدراسیون هم در صورت ناکامی من حق انتخاب دارد.

وی درباره ادامه همکاری اش بعد از بازی های آسیایی اینچئون تصریح کرد: مسابقات فاینال گرندپریکس 2014 مکزیک در آذرماه امسال زمان  ارزیابی من است و اگر موفق نباشم مطمئن باشید از کادرفنی جدا خواهم شد. در واقع نمودار رنکینگ المپیکی تکواندوکاران ملاک ارزیابی کادرفنی خواهد بود. برای این مدت زمان هم فعلا برنامه ای 6 ماهه داریم. بسته عمل می کنیم و با 13 بازیکن کار خود را ادامه می دهیم.

مقانلو با بیان اینکه سعی داریم باتوجه به زمان دو ساله و رویدادهای پیش رو تیم ملی را به اوج برسانند، یادآور شد: چون 6 نفر اول رنکینگ المپیکی در نهایت راهی بازی های المپیک ریو خواهند شد، نیازی نیست که حتما رده اول را در اختیار داشته باشیم.

وی افزود: تلاش کادرفنی تیم ملی تکواندو در این است که در مسابقات فاینال گرندپریکس بازیکنان ما حتما در بین هشت تکواندوکار برتر رنکینگ المپیکی قرار بگیرند تا بتوانند رقابت کنند. همچنین سعی داریم تا حداقل تکواندوکاران را در رتبه های اول تا 31 رنکینگ المپیکی داشته باشیم تا دستمان برای استفاده از نیروهای جوان تا المپیک 2016 و نیز 2020 باز باشد.

او با اشاره به اینکه در همه مسابقات انتخابی المپیک 16 تکواندوکار از ایران اعزام نمی شود، گفت: فعلا در رقابت های انتخابی از 6 بازیکن استفاده کرده ایم اما سعی می کنیم تعداد نفرات اوزان المپیکی را زیاد کنیم. رنکینگ چهار وزن المپیکی برای ما مهم است. در حال حاضر هم برای مسابقات گرندپریکس در وزن 80- کیلوگرم چهار بازیکن رنکینگ داریم اما باتوجه به اینکه در هر وزن تنها دو بازیکن از هر کشور حق حضور در مسابقات را دارد، ما هم می توانیم حق انتخاب داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار