"میراث فرهنگی" کاشان به منظور جلوگیری از تخریب بافت تاریخی این شهر بیشتر خانه‌های تاریخی را پس از مرمت و احیا به بخش خصوصی واگذارکرد.

حمید زیارتی مدیر حوزه میراث فرهنگی کاشان و کارشناس مرمت در خصوص دلایل واگذاری خانه‌های تاریخی کاشان به بخش خصوصی از سوی میراث فرهنگی کاشان در گفتگو با خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت:در شهر تاریخی کاشان نزدیک به هشتاد خانه تاریخی وجود دارد که بیشتر این خانه‌ها در حال تخریب و نابودی هستند.
 
زیارتی ادامه داد: دلیل واگذاری این خانه ها به بخش خصوصی حفظ مرمت آن‌ها، جلوگیری از تخریب شدن و تعامل و دوستی مردم  با بافت‌های تاریخی است.
 
وی عنوان کرد: اکثریت خانه‌های تاریخی را به طور کلی به بخش خصوصی فروخته‌ایم اما کار مرمت و احیای آن با نظارت میراث انجام شده است و البته در بعضی از خانه‌ها مرمت آنها از سوی صاحبان خانه سلیقه‌ای مرمت و احیا شده اند که جای نقد و بررسی دارد.
 
وی اظهار داشت: هتل منوچهری که قبلا با نامخانه منوچهری شناخته می‌شد اکنون زیبا‌ترین هتل سنتی ایران است و کار مرمت و احیای دیگر خانه‌ها ادامه دارد و شک نکنید که بهترین کار را انجام داده‌ایم چرا که میراث بدون مشارکت بخش خصوصی توان مرمت و احیای  این خانه ها را نداشت.
 
وی در پایان گفت :علاوه بر حفظ مرمت کردن این بناها و همچنین برقراری تامل و دوستی مردم با بافت تاریخی باید گفت با تغییر کاربری این خانه‌هابه هتل به جذب توریست و گردشگر و آشنایی بیشتر آن‌ها به فرهنگ و ارزشهای فرهنگی ، تاریخی کاشان کمک خواهد کرد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: میراث ، فرهنگی ، بافت ، تاریخی ، کاشان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار