برنده جشنواره جوان خوارز‌می گفت: جشنواره ها و جوایز ادبی نقش پر رنگی در افزایش انگیزه نویسندگان دارند.

سارا جلودار‌یان شاعردر گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: نقش جشنواره‌ها و جوایز ادبی در پیشبرد آفرینش ادبی نویسنده پر رنگ است. اما مهم تر از ارزش‌ مادی این جوایز ضمانت‌های بعدی است به همین جهت نهادهای برگزار کننده این جوایز باید حمایت خود را از مؤلف تداوم بخشند.
 
وی بیان کرد: نهادهای برگزار کننده جوایز ادبی توسط رسانه‌ها، به خصوص رسانه‌های دیداری، کتاب‌ها را معرفی و همراه با کارشناسان بی‌طرف کتاب‌ها را مورد نقد قرار دهند و ویژگی‌های شاخص آن را بیان کنند.
 
جلوداریان اظهار داشت: هدف نویسنده از چاپ کتاب دیده شدن است و تمایل دارد صدای درون خود را به گوش دیگران نیز برساند. در صورتی که دریافت جایزه برای کتاب مشمول حمایت‌ مالی قرار گیرد ولی اثرش فروش نرود، نویسنده کار اصلی خود را انجام نداده است.
 
وی در خصوص اقدامات لازم برای بالا بردن کیفیت جشنواره‌ها بیان کرد: باید هیئت داوران این جشنواره‌ها از افراد جوان با سلیقه‌های نو و با دید بازتر انتخاب شوند، با اعتماد به آن‌ها و آوردن اندیشه‌های نو، نویسندگان با انگیزه بیشتری وارد میدان رقابت می‌شوند.

حضور افراد پیشکسوت در کنار جوانانی که می‌توانند برندگان گذشته این جوایز باشند کیفیت را در این زمینه بالاتر می‌بردند.
 
وی افزود: در دیگر کشورها بنیادهای خصوصی و دولتی با هم در تعامل هستند اما در ایران لازم است این شکاف از بین برود.
 
مسئولان ما با در کنار هم قرار دادن این نهاد‌ها و ایجاد حس همدلی میان آن‌ها و با حمایت از مؤلف و نهادهای مربوط، فرهنگ کتابخو‌انی را به معنای واقعی رواج دهند.

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار