تا پایان سال صورت می‌گیرد

بهره‌برداری از 52 باب جایگاه "سی‌ان‌جی"

بهره‌برداری از 152 باب جايگاه عرضه سی‌ان‌جی تا پايان امسال جزو برنامه‌های شرکت ملی پخش است که 52 باب آن تاکنون راه‌اندازی شده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رساني نفت و انرژي (شانا)، مديرعامل شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ايران گفت: از ابتداي امسال تاکنون 52 باب جايگاه سي ان جي در سراسر کشور به بهره برداري رسيده است و هم اکنون 2220 باب جايگاه سي ان جي در نقاط مختلف کشور فعاليت مي کند.

مصطفي کشکولي افزود: تا پايان امسال نيز براي احداث صد باب جايگاه جديد برنامه ريزي شده است و با بهره برداري از آنها شمار مجاري عرضه سي ان جي کشور به 2320 باب خواهد رسيد.
وي گفت: تا پايان سال گذشته مجموع جايگاههاي سي ان جي احداث شده در کشور 1970 باب بوده است.

مديرعامل شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ايران، توسعه جايگاههاي سي ان جي در کشور
را اقدمي موثر براي بهبود شرايط زيست محيطي خواند و افزود: هم اکنون روزانه 21 ميليون مترمکعب سي ان جي در کشور جايگزين 21 ميليون ليتر بنزين شده است و تا پايان امسال با احداث جايگاههاي جديد به 23 ميليون ليتر افزايش مي يابد.

وي تصريح کرد: افزايش دو برابري کارمزد جايگاهداران، پرداخت 120 تومان کارمزد (به ازاي فروش هر متر مکعب سي ان جي) به بخش خصوصي براي ساخت جايگاه در کلانشهرها و پرداخت کارمزد 140 توماني (به ازاي فروش هرمتر مکعب سي ان جي) به اين بخش براي ساخت جايگاه سي ان جي در ديگر شهرها را از جمله اقدامهايي برشمرد که با نگاه بهبود شرايط زيست محيطي انجام شده است.

به گفته کشکولي امضاي تفاهمنامه تامين قطعات هزار باب جايگاه سي ان جي با نماينده انجمن سازندگان کمپرسورهاي سي ان جي و احداث سالانه 200 باب جايگاه (مجموع هزار باب) در کشور نيز اقدامهاي ديگري هستند که همسو با توسعه صنعت سي ان جي و ايجاد شرايط بهتر زيست محيطي صورت گرفته است.

مدير عامل شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ايران، همچنين توزيع بنزين پاک در برخي کلانشهرها از جمله تهران، کرج، اراک و تبريز را نيز اقدام موثر ديگري در زمينه سالم سازي محيط زيست برشمرد و گفت: هم اکنون 14 ميليون ليتر بنزين پاک در اين کلانشهرها توزيع مي شود و با افزايش توليد آن،توزيع اين فرآورده نفتي در کلانشهر اصفهان نيز آغاز مي شود.

به گفته کشکولي توزيع نفتگاز يورو 4 به ميزان 6 ميليون ليتر در روز نيز گام مهم ديگري درجهت بهبود محيط زيست است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار