معاون امور مهندسی و بهره‌برداری شرکت ملي گاز خبر داد

تعدیل کارمزد جایگاهداران "سی‌ان‌جی" در قبوض تیر

معاون امور مهندسی و بهره‌برداری شرکت ملی گاز ايران گفت: تفاوت کارمزد جايگاهداران سی‌ان‌جی در سال‌های 92 و 93، بر اساس مصوبه دولت در قبوض تير واريز می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شانا، معاون امور مهندسي و بهره برداري شرکت ملي گاز ايران با اشاره به اينکه طبق مصوبه دولت کارمزد جايگاههاي سي.ان.جي بر اساس نوع سرمايه گذاري و مالکيت ها متفاوت است، تصريح کرد: در گذشته نرخ کارمزد براي تمام جايگاهداران 40 تومان به ازاي هر متر مکعب محاسبه مي شد، اما براساس نرخ جديد مصوبه شوراي اقتصاد، جايگاهها به چهار دسته تفکيک مي‌شود.

مجتبي شيخ بهايي ادامه داد: مطابق اين مصوبه، نرخ کارمزد براي جايگاههايي که سرمايه‌گذاران آنها کاملاً دولتي است و شامل شهرداري‌ها مي‌شود، 70 تومان به ازاي هر متر مکعب گاز در نظر گرفته شده است و براي جايگاههايي که ازجانب بخش خصوصي اداره مي شود اما تجهيزات آنها را وزارت نفت تامين مي کند، نرخ کارمزد به ازاي هر متر مکعب گاز 80 تومان در نظر گرفته شده است.

وي يادآور شد: جايگاه هايي که مالکيت زمين و تجهيزات آن متعلق به بخش خصوصي است نيز در شهرهاي کوچک 120 تومان و در کلانشهرها 140 تومان به ازاي هر متر مکعب، کارمزد دريافت خواهند کرد.

معاون گازرساني اظهار داشت: مطابق اين مصوبه معوقات جايگاهداران سي ان جي در سالهاي 92 و 93 محاسبه و در قبوض تير تعديل خواهد شد.

بدهي 450 ميليارد توماني سي ان جي ها به شرکت گاز

شيخ بهايي خاطرنشان کرد: طبق ابلاغ وزير نفت بمنظور حمايت از جايگاهداران، در ميزان گاز تحويلي به جايگاهها نيز سه درصد بعنوان پرت گاز محاسبه نخواهد شد.

وي در ادامه ميزان بدهي جايگاهداران سي ان جي به شرکت ملي گاز ايران را حدود 450 ميليارد تومان اعلام و افزود: با تعديلات انجام شده ميزان زيادي از اين بدهي ها تسويه و تا حد زيادي مشکلات مالي جايگاهداران برطرف خواهد شد.

شيخ بهايي ابراز اميدواري کرد که با افزايش نرخ کارمزد جايگاهها و تسهيلات فراهم شده، بخش خصوصي از ايجاد و راه اندازي جايگاههاي جديد سي ان جي استقبال کرده و زمينه براي افزايش تعداد جايگاههاي سي ان جي در کشور فراهم شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار