رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در جمع اصحاب رسانه از ارتقاء دانشگاه آزاد اسلامی یزد به درجه جامع خبر داد و اظهار داشت: واحد یزد با ادغام پردیس علوم و تحقیقات، به «درجه جامع » که عالی ترین درجه دانشگاهی در رتبه بندی واحد های دانشگاه آزاد اسلامی است ارتقا پیدا کرد

به گزارش خبرنگار باگاه خبرنگاران مرکز یزد

سید حیدر میرفخرالدینی افزود: بر اساس بخشنامه ارسالی تجمیع پردیس های علوم تحقیقات با واحدهای دانشگاهی با هدف حفظ و تقویت مزیت های ایجاد شده از راه اندازی و توسعه تحصیلات تکمیلی ، هم افزایی اعضای هیات علمی در مجموعه عظیم دانشگاه ، بومی گزینی دانشجو و توانمند سازی واحدهای دانشگاهی برای رقابت با دانشگاه های داخلی و خارجی انجام می شود .

وی ادامه داد : بر اساس این بخشنامه کلیه کد رشته ها ، اعضای هیات علمی ، ساختار سازمانی و ... پردیس های علوم و تحقیقات بجز واحد تهران در واحد های استان تجمیع می شوند

میرفخرالدینی با اشاره به رویکردهای جدید تیم رباتیک دانشگاه آزاد واحد یزد ادامه داد: تیم 7نفره رباتیک واحد یزد ترکیبی از اعضای قدیمی برای ارائه تجربیات و اعضای جدید برای ایجاد انگیزه با کسب رتبه دوم مسابقات رباتیک کشور در قزوین از چند روز گذشته راهی برزیل شدند.

رئیس دانشگاه آزاد یزد تصریح کرد: در حال حاضر این تیم موفق شده تا به مرحله دوم مسابقات جهانی صعود کند که امیدواریم بتواند تا مراحل نهایی پیش برود و اعضای آن افتخاری دیگر را برای کشور به دست بیاورند.

وی با بیان اینکه کشورهای آلمان، آمریکا و مکزیک هم گروه با تیم واحد یزد و رقیب های سرسختی برای آن ها هستند خاطرنشان کرد: برای این تیم تاکنون 300 میلیون تومان هزینه شده که دانشگاه هرگز این مبلغ را به چشم هزینه های نگاه نمی کند چراکه هدف اصلی سرمایه گذاری بر روی این تیم است.


این استاد دانشگاه با بیان اینکه دانشگاه مجاز است فقط 50 درصد هزینه های تیم رباتیک را متقبل شود گفت: 50 درصد مابقی هزینه های تیم باید از طریق اسپانسر و خیرین تأمین شود که در سال های گذشته این رقم هرگز به دست نیامد اما در سال جاری دانشگاه برای اولین بار توانست 70 درصد هزینه ها تیم رباتیک را از طریق اسپانسر تأمین کند.

فخرالدینی اولین شرط موفق هر دانشگاه را آرامش سیستم اداری به دور از کمترین تنش بین کارمندان عنوان کرد و افزود: در ابتدای تصدی من به عنوان رئیس دانشگاه رابطه ضعیف و کمبود آرامش در بین کارمندان محسوس بود که تا حدودی به همت خیرین و با برگزاری جلسات و همایش های صمیمی این حس کمتر شده است.

رئیس دانشگاه یزد با اشاره به پیشرو بودن دانشگاه آزاد یزد در جذب افراد خیر اذعان داشت: آثار و برکات وجودی مرحوم دکتر سلطانی همیشه در این دانشگاه ماندگار است به طوری که با اقدامات پیشین آن مرحوم، خیرین شناسایی و با تهیه یک بانک اطلاعاتی از خیرین استان، تعاملی خوبی با آن ها داشته باشیم.

وی تعداد خیرین سرشناس و همراه دانشگاه را 35 عنوان کرد و ادامه داد: جذب خیرین همچنان در حال توسعه است به طوری که با ایجاد یک مجمع توسط خود خیر این امر ادامه خواهد داشت.

فخر الدینی با بیان اینکه هیچ برنامه ای برای تعدیل نیرو نداریم گفت: بر حسب قانون باید به ازای هر 50 ئانشجو یک کارمند در دانشگاه فعالیت کند که با توجه به 10 هزار دانشجویی که در دانشگاه تحصیل می کنند باید 200 کارمند فعالیت کنند اما در حال حاضر 386 کارمند در این واحد مشغول کار هستند.

وی با اشاره به اینکه شهریه فقط با 3 درصد افزایش روبر و بوده است تصریح کرد: نباید تمام در آمد دانشگاه از طریق شهریه دانشجویان تأمین شود و این در حالی است که 80 تا 85 درصد هزینه های دانشگاه متکی به شهریه دانشجویان است که امیدواریم با همکاری شرکت‌های دانش بنیان درآینده نزدیک این معضل هم کاهش پیدا کند.

فخرالدین یکی از اقدامات منحصر در دانشگاه آزاد یزد را استفاده از منابع مشترک دانشگاه های استان عنوان کرد و گفت: در دانشگاه واحد یزد برخی از تجهیزان هر چند محدود منحصر به فرد است و یا برخی دیگر از تجهیزات دانشگاه های دیگر منحصر به فرد است که می توان با تعامل از این تجهیزات به صورت مشترک استفاده کرد و بودجه ها را در مسیر کمبود تجهیزات دانشگاه ها هزینه کرد./ز

برچسب ها: ارتقا ، دانشگاه ، یزد ، در ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.