افسری: وزارت ورزش تنها 5 الی10 درصد از بودجه را به فدراسیون تیراندازی داده است/ تیراندازان در حداقل امکانات بهترین عملکرد را دارند

مربی تیم ملی اهداف پروازی گفت: تنها 5 الی 10 درصد از بودجه فدراسیون تیراندازی را در اختیار ما گذاشته‌اند و اگر به این کمبود بودجه رسیدگی نشود برنامه و هدف ما اجرا نخواهد شد.

علی افسری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: با اینکه ورزشکاران اهداف پروازی به دلیل کمبود بودجه نتوانستند به مسابقات اعزام شوند اما ورزشکارانمان در رشته تفنگ توانستند در مسابقات جایزه بزرگ آسیا خوش بدرخشند.

مربی تیم ملی اهداف پروازی افزود: ورزشکاران تفنگ نشان دادند که در سطح جهانی زنگ تفریح نیستند و نتایج خوبی کسب کردند.

وی اظهار کرد: فدراسیون تیراندازی با کمبود بودجه جدی‌ای روبروست و برنامه‌‌هایی که برای مسابقات درتمامی رشته‌ها ریخته شده است به سختی می‌توان به آن عمل کرد.

افسری تصریح کرد: هدف تمام رشته‌های تیراندازی مسابقات آسیایی اینچئون است اما با این وضعیت کمبود بودجه و نداشتن مهمات ما نمی‌توانیم به هدفمان برسیم.

وی افزود: در رشته سلاح گرم و خفیف توانستیم تا حدودی مهمات را برای تمرینات و برگزاری اردوی آن‌ها فراهم کنیم اما در رشته اهداف پروازی با توجه به کمبود بودجه و تحریم‌ها نتوانستیم مهمات این رشته را فراهم کنیم.

افسری بیان کرد: هر تیرانداز برای یک روز تمرین خود باید 150 فشنگ در اختیار داشته باشد اما تیراندازان ما تنها 50تیر و فشنگ در رشته تفنگ در اختیار دارند و در مابقی رشته‌ها که دیگر مهماتی نیست که در اختیار آنها قرار گیرد تا تمریناتشان برگزار شود.

وی در خصوص ورزشکاران اعزامی به مسابقات جایزه بزرگ اسپانیا و عملکرد آن‌ها گفت: جدا از اینکه یک ورزشکار باید از لحاظ تکنیکی از آمادگی جسمانی برخوردار باشد از لحاظ  روانی نیز باید در شرایط خوبی قرار گرفته باشند و بتوانند فشار مسابقات را به خوبی مهار کنند در شرایطی که حریف قدر در کنارشان قرار گرفت عملکرد خوبی داشته باشند بر خود مسلط باشند.

مربی تیم ملی اهداف پروازی خاطر نشان کرد: اگر ورزشکاران ما اعزام و اردوی برون مرزی قبل ازمسابقات داشتند نتیجه‌ای بهتر از اینکه هست می‌توانستند بگیرند.

افسری افزود: کشوری نیست که برای مسابقات جهانی و بین‌المللی هدف و برنامه‌ریزی‌ای نداشته باشند و مطمئنا از الان همه کشورها برای حضور در مسابقات جهانی تمرین و برنامه‌ریزی دارند چون  هیچ شخصی نمی‌تواند با آمادگی 99 درصدی به مسابقات  بیایند.

رییس روابط عمومی فدراسیون تیراندازی بیان کرد: ما تنها نمی‌توانیم با توکل به خدا بدون آمادگی در این مسابقه حاضر شویم.
بلکه باید با توکل به خدا تلاش خودمان را دو چندان کنیم و به آمادگی صد در صدی برسیم تا بتوانیم حرفی برای گفتن و نتایج خوب گرفتن داشته باشیم.

وی بیان کرد: ورزش کشور ما در آسیا در جایگاه چهارم قرار دارد و برای اینکه بتوانیم این جایگاه و ارتقا یا حداقل حفظ کنیم باید به ورزشهای پایه که رسیدن آنها به مدال بیشتر است توجه کنیم تا ضعف رشته‌های دیگر را با گرفتن مدالها جبران کرد و جایگاه بهتری کسب کنیم.

‌مربی تیم ملی اهداف پروازی در پایان خاطر نشان کرد:‌من نمی‌دانم به چه دلیل بودجه ما آنقدر کم است و تنها 5 الی 10 درصد ازبودجه فدراسیون را در اختیار ما گذاشتند. ما نمی‌توانیم با این شرایط برنامه‌ خود را اجرا کنیم اما ورزشکاران ما نشان داده اند که در حداقل امکانات موجود می‌توانند جذب باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار