مدیرکل درمان و توانبخشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه جانبازان شیمیایی روستای زرده شهرستان دالاهو استان کرمانشاه محدودیت دارویی ندارند، درخصوص رسیدگی به متقاضیان تعیین درصد جانبازی این روستا اعلام آمادگی کرد. .

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، امروز 31 تیر ماه مصادف با سالگرد بمباران شیمیایی روستای زرده واقع در استان کرمانشاه است که در سال 67 توسط رژیم جنایتکار بعث عراق صورت گرفت و جمع کثیری از اهالی این روستا کشته و یا دچار مسمومیت گاز خردل شدند.

مدیرکل درمان و توانبخشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در رابطه با شرایط درمانی جانبازان شیمیایی در روستای زرده گفت: تمهیدات و ظرفیت های دارویی و درمانی لازم جهت رسیدگی به جانبازان شیمیایی این روستا، لحاظ شده و جانبازان معزز شیمیایی هیچ مشکلی در دسترسی به دارو و خدمات درمانی ندارند.

ایرج عربی افزود: پس از گذشت 25 سال، احراز جانبازی، تعداد جانبازان در روستای زرده به مراتب نسبت به تعداد جانبازان سال 67 افزایش داشته، کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز طی این سال ها مدام و بصورت پیوسته به درخواست متقاضیان تعیین درصد رسیدگی کرده و می کند.

وی ادامه داد: حتی عده زیادی از ساکنان این روستا چندین بار توسط متخصصان کمیسیون پزشکی بنیاد شهید مورد معاینه قرار گرفته اند اما طبیعتا جانبازی بخشی از متقاضیان محرز نشده و به عنوان جانباز شناخته نشده اند.

مدیرکل درمان و توانبخشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با این وجود کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران این آمادگی را دارد که حتی به تقاضاهای مجدد مراجعان مبنی بر درخواست تعیین درصد رسیدگی کرده و آنان را مورد معاینات تخصصی خود قرار دهد.

به گفته وی، هر یک از ساکنان این روستا که مدارک جدیدی در اختیار دارند یا دچار عارضه های جسمی و ریوی شده اند، می توانند به کمیسیون تعیین درصد درخواست معاینه بدهند.

انتهای پیام/
برچسب ها: دارو ، زرده ، جانبازان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.