استفاده از ایمیل روزانه بسیار زیاد است از این تکنولوژی برای ارسال و دریافت پیام، تصویر، موسیقی و... استفاده می شود.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، ایمیل ها می توانند در بازاریابی هم مورد استفاده قرار بگیرند به این صورت که بخشی از تبلیغات را با استفاده از ایمیل انجام دهیم و به جذب مشتری بپردازیم.

خیلی از شرکت ها هم برای برقراری همکاری های تجاری از ایمیل استفاده می کنند.

نوشتن یک ایمیل اداری مثل نوشتن یک نامه ی اداری اهمیت دارد بنابراین باید برای ایمیل های رسمی که در محیط کاری از آن استفاده می کنیم نکات مختلف را رعایت کنیم تا این ایمیل یک ایمیل رسمی و اداری باشد.

1-استفاده از کلمات رسمی:

برای نوشتن ایمیل های اداری باید از کلمات مناسب استفاده کنیم مخصوصا برای ایمیل هایی که برای همکاری های تجاری استفاده می شوند و یا برای یک محصول یا خدمات شرکت استفاده می کنیم باید از کلمات مناسبی که در نگارش استفاده کنیم.

چون مخاطب ما یک شرکت یا یک سازمان است بهتر است که حتما ایمیل دارای عنوان باشد اما اگر کارفرما یا مدیر شرکت را خطاب قرار می دهیم باید حتما از نام و نام خانوادگی و همچنین کلماتی مثل (جناب آقا/سرکار خانم) استفاده کنیم.

2-لحن رسمی:

زمانی که از کلمات و نگارش رسمی استفاده می کنیم خود به خود ایمیل ما رسمی می شود اما داشتن لحن رسمی برای ایمیل های اداری مهم است چون باید به مخاطب احترام بگذاریم و از لحن رسمی استفاده کنیم برای این کار می توانید ایمیل خود را با صدای بلند بخوانید تا لحن آن برای شما مشخص شود و در صورت نیاز لحن آن را تغییر دهید.

3-خلاصه نویسی:

ایمیل های اداری نباید زیاد طولانی باشند باید خلاصه نویسی کنیم. خلاصه نویسی و مختصر نویسی باعث می شود که ایمیل ها بیشتر مورد توجه کارفرما قرار بگیرد اما ایمیل های خیلی طولانی معمولا مورد توجه نیستند بنابراین باید همیشه در نوشتن ایمیل های اداری مطالب مهم را بنویسیم.

4-اجتناب از شکسته نویسی:

برای نوشتن ایمیل های اداری همیشه باید کلمات را کامل به کار ببریم و از شکسته نویسی پرهیز کنیم چون کلمات شکسته برای ایمیل های اداری مناسب نیستند ایمیل های داری رسمی بوده و مورد استفاده ی کارفرما و یا مدیران قرار می گیرد بنابراین باید کلمات را کامل و دقیق به کار ببریم.

5-استفاده از جمله بندی صحیح:

باید از دستور زبان فارسی برای نوشتن ایمیل استفاده کنیم تا جملات صحیح باشند بهتر است که جملات را کوتاه به کار ببریم و از به کار بردن اصطلاحات اجتناب کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار