تبریز/

پایداری تولید در سایه بهینه سازی الگوی کشت

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: امکانپذیر شدن بهره برداری متعادل از منابع پایه با بهینه سازی الگوی کشت و درنهایت توجه به شرایط اقلیم کشور و اجرای الگوی کشت مناسب و پایداری تولید تضمین می‌شود.

کامران یوسفی راد در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: افزایش میزان استحصال آب و به حداقل رساندن ضایعات طبیعی و غیرطبیعی در کشور از هر طریق ممکن را باید از مزایای تعیین الگوی بهینه کشت بدانیم.

وی ضمن اشاره به ارتقای بهره وری با بهره گیری از الگوی کشت تصریح کرد: بهره بردن از الگوی کشت ارتقاء بهره وری و توجه به ارزش اقتصادی آب در استحصال، عرضه و نگهداری و مصرف آّب را موجب می شود.

یوسفی راد ادامه داد: منابع و عوامل و نهاده های بخش کشاورزی را باید در راستای الگوی کشت مناسب به کار بگیریم.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از بهره بردن بهره برداران از الگوی کشت و تامین امنیت غذایی گفت و یادآور شد: کارشناسان تامین امنیت غذایی با تکیه بر تولید از منابع داخلی را با بهره بردن بهره برداران ار الگوی کشت محقق می دانند.

وی اجرای شدن الگوی کشت را در اصلاح نظام بازار تاثیرگذار دانست و اظهار داشت: اصلاح نظام بازار محصولات کشاورزی با هدف بهبود مبادله بخش کشاورزی با سایر بخش ها را با اجرایی شدن الگوی کشت قابل پیش بینی است.

یوسفی راد تاکید کرد: ارتقای ضریب بهره وری از آب در تولید محصولات کشاورزی و استفاده علمی و بهره برداری بهینه از سایر نهاده های تولیدی با الگوی کشت ملموس خواهد بود.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: الگوی ، کشت ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.