مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: بالگرد امداد و نجات برای خدمت رسانی در مواقع بروز حوادث 15 روز در این استان مستقر می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ محمد سلیمانی با اعلام این خبر گفت: به دنبال دیدار استاندار ایلام با رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران این سازمان موافقت خود را با اعطا یک بالگرد به جمعیت هلال احمر استان اعلام کرده است.
وی افزود: مراحل اداری و تهیه بالگرد ویژه استان ایلام از طریق سازمان امداد و نجات در حال انجام است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام یادآور شد: این بالگرد بر اساس دستور و موافقت رییس جمعیت هلال احمر کشور به مدت 15 روز در ماه در استان ایلام مستقر می شود و 15 روز بعدی نیز در استان های دیگر به فعالیت امدادی می پردازد.
سلیمانی ادامه داد: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر دارای 15 فروند بالگرد ویژه امداد است که هر کدام از آنها به دو استان کشور خدمت رسانی می کند.
وی تاکید کرد: دولت به تازگی با خرید 15 فروند بالگرد امداد و نجات موافقت کرده و اعتبار مورد نیاز برای تامین این بالگردها را اختصاص داده است و این بالگردها پس از ورود به کشور میان استان های فاقد بالگرد تقسیم خواهند شد.
وی هزینه خرید هر دستگاه بالگرد امداد و نجات را 45 میلیارد ریال عنوان کرد.
ایلام با 20 هزار کیلومتر مربع گستره یکی از استان های کوهستانی و با وضعیت جغرافیایی خشن و خطر خیز است که همواره به علت حوادث جاده ای و طبیعی شاهد خسارت های زیاد مالی و تلفات جانی است که برای کاهش این خسارت های غیر مترقبه وجود پایگاه امداد و نجات هوایی در منطقه ضروری به نظر می رسد.
 
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.