یک هنرمند پیشکسوت تئاتر و تلویزیون ابراز داشت: نباید تا این حد در هنر مصرف کننده باشیم، بلکه باید جوانان را تشویق کنیم که «فرزند خصال خویشتن باش»؛ شهرداری تهران در حال انجام این کار است و همین خانه هنرمندان با گزارش های مختصری که داده شد، تحقق کامل فرهنگ و اقتصاد است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، داریوش ارجمند، هنرمند تئاتر و تلویزیون طی سخنانی در دیدار شب گذشته شهردار تهران با اصحاب هنر، گفت: همه ما به چشم می بینیم که دکتر قالیباف در این شهر و دیار چه کرده اند و اینکه ایشان چه اقداماتی انجام داده اند، آنقدر بیشمار است که گفتنی نیست.

وی با اشاره به نام گذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری گفت: امسال درباره تجانس بین فرهنگ و اقتصاد بحث شده که مساله مهمی است. شاید شهرداری تهران تنها جایی است که موفق شده این کار بنیادی را درباره فرهنگ و اقتصاد انجام دهد.

ارجمند خاطرنشان کرد: در کشور ما در اول انقلاب کار فرهنگی فقط صرف مسایل اقتصادی بود، اما موقعی که مردم مشتری کار فرهنگی باشند اقتصاد نیز به همراه آن می آید.
 
این بازیگر سینما و تلویزیون تاکید کرد: امید ما به مردم است و از هیچ کس هیچ چیز نمی خواهیم. ما به دولت کاری نداریم و پول خود را از مردم می خواهیم. اما در این راه گرفتاری هایی هم وجود دارد. این موضوع به شرطی محقق می شود که سعه صدری که در شهرداری تهران سراغ دارم، در نقاط دیگر هم باشد و در جاهای دیگر انقدر جلوی پای هنرمند سنگ نیاندازند.
 
ارجمند ادامه داد: مگر نمی شود در گالری، تئاتر، سینما، نمایشگاه و ... کسب درآمد کرد؟ هنر ما برای مردم است و باید حق خود را از مردم بگیریم. باید انقدر خوب کار کنیم که مردم مشتاق باشند ما را ببینند.

وی افزود: فرهنگی که نمی تواند اقتصادساز باشد، به درد نمی خورد و اقتصادی هم که بدون فرهنگ باشد، به درد نمی خورد. فرهنگ و هنر کیفی است و نمی شود آن را شمارش کرد. همچنین امکان ندارد جامعه ای به پیشرفت برسد مگر اینکه فرهنگ و اقتصاد در تعادل باشند.

این هنرمند تئاتر و تلویزیون ابراز داشت: نباید تا این حد در هنر مصرف کننده باشیم، بلکه باید جوانان را تشویق کنیم که «فرزند خصال خویشتن باش»؛ شهرداری تهران در حال انجام این کار است و همین خانه هنرمندان با گزارش های مختصری که داده شد، تحقق کامل فرهنگ و اقتصاد است. مگر بقیه وزارتخانه ها چه تولید می کنند؟ این کار مهمی است که در خانه هنرمندان از کار فرهنگی پول درمی آورند.

ارجمند ادامه داد: خانه هنرمندان تحقق این ایده فرهنگ و اقتصاد است و آدم وقتی وارد اینجا می شود انگار در جهان دیگری غوطه ور است. همانطور که وقتی در تهران راه می روید یک سمفونی صفا و صمیمیت نواخته می شود و چشمان شما دیگر آن آلودگی ها را نمی بیند.
وی در پایان درخواست کرد تا در خانه هنرمندان جای ثابتی برای گالری نقاشی و تابلوها احداث شود.

انتای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار