آشتیانی: علی کریمی زمان مناسبی را برای خداحافظی انتخاب کرد

کارشناس فوتبال گفت: بازیکن ارزنده و خلاق تاریخ فوتبال ایران علی کریمی بود چرا که در دنیا در سطح بالایی قرار داشت.

ابراهیم آشتیانی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران  درباره ارزیابی‌اش از حضور علی کریمی در فوتبال ایران افزود: کریمی بازیکن ارزنده ای در فوتبال ایران است و چند سال است که در بین بازیکنان سطح بالای دنیای فوتبال قرار دارد و بهترین کار را انجام داده که از فوتبال ایران خداحافظی کرده است.
 
وی در ادامه بیان کرد: بازیکن مثل علی کریمی که از نظر هوشی درسطح بالایی است بهتر است با توجه به سنش زودتر از این ها از  فوتبال می رفت چون بدن از نظر فیزیکی تحلیل می رود و جواب بازی در زمین را نمی‌دهد ولی باز دیر نشده و بهترین کار را توانست با خداحافظی‌اش انجام دهد و خاطره بازی های خود را در یاد ها ماندگار کند.
 
 بازیکن بزرگی مثل کریمی باید جای خود را به جوانان بدهد و تجربیات خود را در اختیار آنها قرار دهد تصورم بر این است که تماشاچیان به خاطر نبود کریمی به تماشای بازی‌ها نروند اما اگر دلال‌ها اجازه بدهد که جوانان به فوتبال بیایند هیچ وقت این مشکلات پیش نمی‌آید چرا که دلال‌‌ها به خاطر اسم و رسم بازیکنان قرارداد می‌بندند و ترکیب فوتبال ایران را از هم می‌پاشند.
 
آشتیانی در ادامه بیان کرد: خوشحال هستم که علی کریمی با رفتنش جای خود را به نفرات بعدی می‌دهد و فدراسیون و سازمان لیگ باید از کریمی به خاطر اسطوره‌ بودنش قدردانی کند و اقداماتی انجام دهند تا او برای جوانان ایران به یک الگو تبدیل شود.
 
وی در ادامه افزود: کریمی باید در فوتبال بماند چرا که بازیکن خلاقی است و ما در فوتبال ایران از این چنین بازیکنان کم داریم و باید از او در سطح مربیگری تیم‌های پایه استفاده کنیم.
 
وی همچنین درباره اینکه بهتر نبود پایان لیگ با تشریفات خاص خداحافظی می‌کرد اظهار داشت: چاره‌ای نیست و طبیعت فوتبال این است که بازیکنان قدیمی خداحافظی می‌کنند و امیدواریم که علی کریمی در فوتبال بماند تا بتوانیم از تجربیاتش در فوتبال استفاده کنیم و کریمی باید با داشتن مهارت‌های خود و تکنیکی بودنش دست یک عده بازیکنان جوان را بگیرد و آنها را در فوتبال همانند خود پرورش دهد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: آشتیانی ، کارشناس ، کریمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار