ارومیه/

آغاز طرح نوسازی تاکسی هاي فرسوده درآذربایجان غربی

مدیر حمل ونقل و ترافیک استان از آغاز طرح نوسازي تاكسي‌هاي فرسوده در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه پیمان آرامون با اعلام این خبر گفت: این طرح با ثبت مشخصات تاکسی های فرسوده درشهرهای زیریکصد هزار نفرجمعیت استان آغاز شده است و دارندگان تاکسی با مدل تا پایان سال 1383 می توانند با مراجعه به سازمانهای تاکسیرانی و یا حمل و نقل همگانی در شهرهای استان برای ثبت نام در این طرح اقدام کنند.

وی افزود: مجموع تاکسی های گردشی و خطی فرسوده در استان 4271 دستگاه معادل 44 درصد ناوگان تاکسی های گردشی و خطی فعال در استان است و متقاضیان می توانند برای تعویض خودور بصورت خرید نقدی و یا با استفاده از تسهیلات پیش بینی شده درطرح مذكور اقدام کنند.

مدیر حمل و نقل و ترافیک استان در ادامه، مجموع ناوگان تاکسی فعال در استان را 20959 دستگاه اعلام کرد و اظهارداشت: از این میزان تاکسی در سطح استان 9617 دستگاه بصورت تاکسی گردشی و خطی ، 7262 دستگاه تاکسی بی سیم و آژانس تاکسی تلفنی تحت نظارت شهرداریها وهمچنین 4080 دستگاه خودرو نیز تحت نظارت اتحادیه امور صنفی در امر جابجایی مسافران در شهرها فعال هستند .

پیمان آرامون همچنین ادامه داد: شهرهای تکاب، میاندوآب و ماکو بیشترین تعداد ناوگان تاکسی فرسوده و شهرهای پلدشت، سردشت و پیرانشهر نیز کمترین تعداد ناوگان فرسوده را در سطح استان دارند.

وی کاهش میزان آلایندگی هوا، ارتقای کیفی خدمات سفر ناوگان درون شهری و ایجاد مطلوبیت برای شهروندان جهت استفاده از ناوگان حمل ونقل عمومی درسفرهای درون شهری و کاهش تعداد سفرهای تک سرنشین و همچنين کاهش حجم ترافیک در شهرها را از مزایای اجرای این طرح عنوان کردز/.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.