ارومیه/

ضرورت احداث مسجد و نمازخانه در مبادي ورودي و خروجي آذربایجان غربی

رسيدگي به وضعيت نمازخانه‌هاي بين‌راهي در آذربایجان غربی ضروری است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه استاندار آذربایجان غربی در جلسه شورای اقامه نماز که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه و همچنین مدیران و نمایندگان دستگاههای اجرایی مربوطه دراستانداری برگزار شد، به اهمیت وجود نمازخانه و رسیدگی به وضعيت نظافت و بهداشت آن در مبادی خروجی کشور اشاره کرد و گفت: در مرز رازی، سرو ، بازرگان و تمرچین به دلیل اینکه دروازه ورود و خروج کشور به حساب می آیند ساخت مسجد از اهمیت بسزایی برخوردار است .

استاندار آذربایجان غربی همچنین به مطالعه و شناسایی محلی برای ساخت مسجد در این مبادی خروجی و همچنین مجتمع خدماتی- رفاهی در سه راهی محمدیار اشاره کرد و افزود: تا پایان ماه مبارک رمضان نتیجه اعلام تا پس از بررسی بودجه ای برای این منظور در نظر گرفته شود.

سعادت ، نظافت و نگهداری از مساجد بین راهی را مورد تاكيد قرار داد و افزود: باید سریعا در خصوص مشکلات آب، برق و سیستم گرمایشی نماز خانه های بین راهی اقدامات لازم انجام گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه نیز در این جلسه با تسلیت ایام شهادت مولی الموحدین امام علی (ع) به بیان اهمیت نماز از دیدگاه آن حضرت پرداخت و گفت: قبولی تمام اعمال انسان تابع نماز است.

حجت الاسلام سید مهدی قریشی با بیان اینکه باید در تمامی شهرها و ادارات نماز حرف اول را بزند، افزود: حضور كاركنان در نمازهاي جماعت ادارات بايد پررنگ تر شود.

امام جمعه ارومیه همچنین به مشکلات مصلای ارومیه اشاره کرد و ادامه داد: نبود پارکینگ و نبود فضای لازم برای اقامه نماز جمعه به لحاظ کثرت جمعیت باعث شده تا نماز در فضای باز و در شرایط نامناسبی اقامه شود هر چند بصورت موقت سایبانی در نظر گرفته شده ولی در صورت اتخاذ تدابیر لازم بیش از پیش رونق می یابد.

برزگر رئیس ستاد اقامه نماز استان نیز در این جلسه به بیان بخشنامه 17 ماده ای وزیر کشور در خصوص نماز و ترویج و توسعه فرهنگ این فریضه الهی اشاره کرد و گفت: تشکیل شورای اقامه نماز بصورت هر دو ماه یکبار، انجام پژوهشهای علمی و میدانی در خصوص نماز، حضور مدیر ستاد اقامه نماز در شورای اداری و شورای برنامه ریزی، تشکیل کارگروه بررسی وضعیت اقامه نماز در راههای مواصلاتی استان، واگذاری فضای مناسب اداری برای ستاد اقامه نماز، تجلیل و تقدیر از مروجان و فعالان نماز و حضور استانداران و فرمانداران در بین نمازگزاران ازجمله دستورالعملهای این بخشنامه استز/.

برچسب ها: مسجد ، رسیدگی ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.