کرمانشاه/

برای نگهداری از بند ناف نوزادان در استان محدودیتی وجود ندارد.

مسئول نمایندگی بانک خون بند ناف رویان در استان کرمانشاه گفت: استقبال مردم برای سپردن سلول های بنیادی خون بند ناف نوزادان به این مرکز بسیار بیشتر شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه  ؛مریم صاحب یاری با بیان اینکه هم اکنون خون بند ناف حدود هزار نوزاد کرمانشاهی در بانک خون رویان جهاد دانشگاهی نگهداری می شود، گفت: این کار به نوعی بیمه سلامت نوزادن است و از این خون می توان برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده کرد.

وی بدخیمی های خونی، تالاسمی ماژور، ترمیم عضله قلب، بیماری های خونی را از جمله مهمترین بیماری هایی دانست که می توان با کمک سلول های بنیادی خون بند ناف نوزاد آنها را درمان کرد.

به گفته این پزشک محدودیت زمانی برای نگهداری از این سلول ها در بانک خون بند ناف وجود ندارد و این سلول ها تا چندین سال قابل نگهداری هستند.

مسئول نمایندگی بانک خون بند ناف رویان در استان کرمانشاه معتقد است، در صورت وجود سازگاری نقشه ژنتیکی این سلول ها برای پدر و مادر، خواهر و برادر، خاله، دایی، عمو، پدربزرگ و مادربزرگ نوزاد، البته با درصدهای کمتر قابل استفاده است.

صاحب یاری گفت: این سلول های بنیادی در دمای 273 درجه زیر صفر در تانک نیتروژن فریز می شوند و در حالتی شبیه خواب زمستانی به سر می برند، به این معنی که زنده هستند، اما فعالیت آنها محدود است.

وی یادآوری کرد: پدر و مادرهایی که به فکر آینده فرزند خودهستند یک ماه قبل از تولد نوزاد به این مرکز مراجعه می کنند و آزمایشاتی روی مادر انجام می شود.

به گفته این پزشک محدودیتی برای نگهداری تعداد نمونه های خون بند ناف در این مرکز وجود ندارد./ز

برچسب ها: کرمانشاه ، بند ، نوزاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.