کارشناسان صهيونيست:

حماس از حزب الله و ايران در جنگ با اسرائیل نسخه‌برداری کرده است

کارشناسان نظامی رژیم صهیونیستی معتقدند نیرو‌های مقاومت فلسطینی در نبردهای محله شجاعیه نوار غزه از ایران و حزب‌الله الگو برداری کرده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلویزیونی المنار، کارشناسان نظامی صهیونیست معتقدندنیرو های مقاومت فلسطینی در نبردهای محله شجاعیه در نوار غزه از الگوی حزب الله لبنان و ایده نظامی ایران الگوبرداری کرده است. 

گزارشگر این شبکه گفت: منطقه شجاعیه در نوار غزه در درگیری میان مبارزان فلسطینی و ارتش اشغالگر اسرائیل یک نقطه عطف بود و برای فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی یادآور روزهای سیاه جنگ سال 2006 در لبنان بود .

"حسن حجازی" در گزارشی گفت: محافل اسرائیلی معتقدند که مرحله جدیدی از نبرد آغاز شده است و به کشته شدن تعداد زیادی از سربازان اسرائیلی منجر خواهد شد به خصوص آنکه ارتش اشغالگر ومبارزان فلسطینی رو در روی یکدیگر قرار گرفته‌اند.

بیشتر تحلیلگران اسرائیلیاین نبردها را یادآور درگیری رو در روی ارتش اسرائیل بارزمندگان حزب‌الله می‌دانند

"یسرائیل زیف" رئیس سابق شعبه عملیات در ارتشرژیم صهیونیستی به تلویزیون این رژیم  گفت:" بهایی که پرداخت می شود بسیار سنگین است. این بهای ورود به عملیات زمینی است همن‌طور که در جنگ دوم لبنان رخ داد ونبرد‌ها در منطقه  "شجاعیه" و "بنت جبیل" بسیارشباهت دارندو  حماس در حالالگو برداری از  شیوه حزب الله لبنان و ایده ایرانی است."

"رونن برغمان" کارشناس امنیتی صهیونیست نیز به تلویزیون این رژیم گفت :" در نابودی خطر تونل‌ها به تصرف غزه نیاز است. فلسطینیان در حفر سریع تونل‌ها مهارت زیادی دارند و این توانایی
 بسیار مهمی است. آنها می توانند ظرف مدت کوتاهی تونل‌ها دوباره حفر کنند."

"یفتاح رون تال" فرمانده توپخانه در جنگ لبنان به تلویزیون رژیم اسرائیل گفت:" شجاعیه پایگاه حماس است و هر بار مرگبارتر و قدرتمندتر می شود و من در اینجا، انهدام جنوب بیروت را یادآور می شوم. ما ملزم هستیم این دستاورد را با حمله به زیرساخت‌های خرابکاران در شجاعیه تقویت کنیم تا نتوانند این توانایی ها را در آینده گسترش دهند."

در همین حال رونن برغمان گفت:" ما در جنگ دوم لبنان جنوب بیروت را ویران کردیم اما حزب الله در این جنگ پیروز شد  و مانع از آن شود که اسرائیل جرأت حمله به لبنان را داشته باشد. ویران کردن جنوب بیروت چیزی را عوض نکردو مانع افزایش قدرت حزب الله نشد و هم اکنون حزب الله حدود 100 هزار موشک را به سوی ما نشانه گرفته است."

حجازی افزود تعدادی از سیاستمداران صهیونیست مانع از  انتشار اطلاعات مربوط به تلفات سربازان اسرائیلی می‌شوند و می گویند انتشار چنین اخبارب به روحیه اسرائیلی‌ها صدمه می‌زند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار