اراک/

کشاورزان استان مرکزی 7 برابر حق بیمه پرداختی خسارت دریافت کرده‌اند

مدیر شعب بانک کشاورزی استان مرکزی گفت: در سال زراعی گذشته، هفت برابر حق بیمه‌ای که از کشاورزان گرفته شده، خسارت به آنها پرداخت شده است.

علی دشت‌بیاضی در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ،گفت : سطوح بیمه شده زراعت در سال زراعی 92-91 را 32 هزار و 795 هکتار عنوان کرد و گفت: هفت هزار و 876 هکتار از باغات، 97 هزار و 643 رأس دام و شش میلیون و 474 هزار و 189 قطعه طیور در این مدت بیمه شده‌اند.

دشت بیاضی مجموع غرامتی را که به کشاورزان و دامداران در این مدت پرداخت شده 137 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: 13 میلیارد ریال بابت زراعت، 23 میلیارد ریال باغات و 182 میلیارد ریال بابت دام و طیور پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان مرکزی در خصوص پرداخت تسهیلات به کشاورزان در سال گذشته بیان کرد: تعداد 45 هزار و 183 فقره تسهیلات به ارزش پنج هزار و 878 میلیارد ریال به کشاورزان پرداخت شده است.

وی همچنین به بیمه‌ی هزار و 259 فقره طرح کشاورزی و دامداری به ارزش 761 میلیارد ریال در این مدت اشاره کرد و افزود: بالغ بر هزار و 573 فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به ارزش 55 میلیارد ریال شامل اشتغال، مشاغل خانگی، ازدواج و خوداشتغالی پرداخت شده است.

دشت بیاضی گفت: در سال گذشته هزار و 319 فقره تسهیلات ازدواج به مبلغ 39 میلیارد ریال به زوج‌های جوان پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: در جهت حمایت از آسیب‌دیدگان بخش کشاورزی و استمرار تولید در استان، بانک کشاورزی به استناد مفاد بند 16 قانون بودجه سال 92 مجلس شورای اسلامی دو هزار و 64 فقره از تسهیلات بدهکاران این بخش را شامل شیلات، دامداری، زراعت، باغبانی و غیره به مبلغ 370 میلیارد ریال مورد تمدید و تقسیط قرار داده است./ز

برچسب ها: دریافت ، حق بیمه ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.