اراک/

مطالعه ایجاد نخستین مجتمع تولید ماهیان زینتی کشور در محلات آغاز شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: مطالعه ایجاد نخستین مجتمع چند منظوره تولید ماهیان زینتی کشور در محلات آغاز شد.

 عباس مظفریˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، افزود: در پیش بینی اولیه استقرار این مجتمع در دهکده گل شهرستان محلات در فضایی به مساحت 13 هکتار دیده شده که براورد اعتبار مورد نیاز آن نیز 20 میلیارد ریال است.
وی ادامه داد: به منظور بهره برداری بهینه از این مجتمع و تدوین سیاستهای مطلوب تولیدی و اقتصادی از شرکتهای دانش بنیان و صاحب تجربه برای مشارکت در این طرح دعوت شده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: نمایشگاه دایمی عرضه محصولات تولیدی آبزیان زینتی و کلینیک دامپزشکی از بخش های هدفگذاری شده در این طرح است.
مظفری گفت: استقرار حداقل 30 واحد تولیدی ماهیان زینتی در این مجتمع و تکیه بر تمرکز زایی تولید با هدف افزایش رونق اقتصادی در بخش ماهیان زینتی از اهداف این طرح مهم است.
وی ادامه داد: با استقرار این واحدها تا دو سال آینده پیش بینی می شود سالانه حدود 10 میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی در این مجتمع تولید و روانه بازار داخلی و خارجی شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: شهرستان محلات قطب تولید ماهیان زینتی استان مرکزی است که ظرفیت کنونی تولید در آن سالانه حدود هفت و نیم میلیون قطعه است.
هم اینک بیش از 70 گونه ماهیان زینتی در استان مرکزی توسط کارآفرینان محلاتی تولید و تکثیر می شود.
استان مرکزی سه هزار محیط و منبع آبی طبیعی و مصنوعی درتولید و تکثیر آبزیان دارد./ش
برچسب ها: ماهی زینتی ، محلات ، مجتمع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.