شهردار ساوه گفت: فضای سبز جنوب این شهر نقش موثری در مقابل ورود غبار، ریزگردها و بادهای شدید از این منطقه به شهر دارد

 ˈکامران جوادیˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، افزود: آب و هوای نسبتا کویری ساوه احتمال وزش بادها و ایجاد گرد و غبار به این شهر را افزایش داده است و تاکنون فضاهای سبز موجود توانسته این امر را تا حد مطلوبی کاهش دهد.
وی بیان کرد: ایجاد کمربند سبز در اطراف این شهر از برنامه های مهم شهرداری است تا علاوه بر جلوگیری از ساخت و سازهای بی رویه، شرایط مناسب زیست محیطی در این شهر را فراهم کند.
جوادی گفت: فضای سبز شهری، بخشی از فضای باز شهری است که عرصه های طبیعی یا مصنوعی آن موجب بهبود وضعیت زیست محیطی شهرها و از سوی دیگر شرایط مناسبی را برای گذراندن اوقات فراغت شهروندان تعبیه می کند.
وی ادامه داد: دریاچه مصنوعی جنوب این شهر با توجه به اقلیم خشک و نیمه بیابانی این منطقه نقش موثری در تلطیف کردن هوای این شهر دارد.
به گفته وی، این دریاچه تفریحی با سطح آبگیر 33 هزار مترمربع و گنجایش 60 هزار مترمکعب آب، مورد توجه و استفاده شهروندان ساوجی قرار گرفته است.
شهردار ساوه اضافه کرد: به دلیل استقبال شهروندان از دریاچه مصنوعی جنوب شهر ساوه کار احداث یک دریاچه مصنوعی نیز در پارک 17 هکتاری بسیج 2 در ضلع شمالی این شهر انجام شد.
شهر ساوه دارای بیش از 300 هکتار فضای سبز شامل 61 پارک محله ای، 13 پارک اصلی و سایر فضاهای سبز است./ش
برچسب ها: فضا سبز ، ساوه ، ریزگردها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.