زنجان/با گرم شدن هوا و خشک شدن علوفه؛

احتمال وقوع حریق در مراتع طارم استان زنجان

از عموم مردمی که در مراتع اوقات خود را سپری می کنند، انتظار می رود از بروز هرگونه آتش سوزی جلوگیری کرده و قبل از ترک محل اقامت نسبت به خاموش بودن آتش مطمئن شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان، با بیان این مطلب گفت:امسال با گرم شدن هوا و خشک شدن علوفه با توجه به وضعیت خوب مراتع طارم احتمال حریق در مراتع طارم وجود دارد.

فرخی افزود: با گشت نیروها در جاده های زنجان- طارم در دو مسیر چفتان و تهم از بروز هرگونه حریقی جلوگیری می کنیم.

وی با تاکید بر کنترل و جلوگیری از بروز هرگونه آتش سوزی خاطر نشان کرد:خوشبختانه تاکنون 3 تا 4 مورد حریق رخ داده که در اسرع وقت با کمترین سطح جلوگیری شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان، اضافه کرد:تکمیل دیواره حفاظتی ولیدر از ادامه انتهای کانال که از داخل باغات عبور می کند، از اولویت های آبخیزداری این شهرستان است.

فرخی تصریح کرد :اجرای عملیات بیولوژیک در پشت دیواره با کاشت بذرکاری بادام و نهال سماق و نیز نهالکاری به مساحت 60 هکتار در حال انجام است.

وی درباره اقدامات بخش حفاظت در 3 ماه نخست سال خاطر نشان کرد : در بخش حفاظت در 2 ماه اخیر با 278 فقره دام قبل از موعد و مازاد بیش از 23 هزار دام از مراتع ییلاقی خارج شده است./ش

برچسب ها: حریق ، مراتع ، طارم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.