کرمانشاه/

65 تا 70 درصد الودگی هوا ناشی از وجود 30 درصد خودرو فرسوده در استان است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه 30 درصد خودروهای کرمانشاه فرسوده هستند، گفت: 65 تا 70 درصد آلودگی های هوا ناشی از خودروها است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه ؛تورج همتی آلودگی هوا را یکی از چالش های مهم زیست محیطی کنونی دانست و گفت: خودروها و واحدهای صنعتی مهمترین منابع آلاینده هوا هستند.


وی سهم خودروها از آلایندگی هوا را 65 تا 70 درصد اعلام و خاطرنشان کرد: در کرمانشاه 256 هزار خودرو وجود دارد که 30 درصد آنها فرسوده هستند .


به گفته این مسئول یکی از مهمترین راهکارهای کاهش آلودگی ناشی از خودروها توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و خارج کردن ناوگان فرسوده از مدار بهره برداری است.


همتی در ادامه صنایع را بخش دیگری از آلاینده های هوا خواند و تصریح کرد: هم اکنون 800 واحد صنعتی در کرمانشاه وجود دارد که از این تعداد 50 واحد آلاینده هستند و آب، هوا و خاک را آلوده می کنند.


وی با بیان اینکه این 50 واحد صنعتی آلاینده مدام پایش می شوند و تحت کنترل محیط زیست قرار دارند، یادآوری کرد: این پایش باعث می شود آلایندگی واحدها تا حدی کنترل و استاندارد شود، اما این به معنای نبود آلودگی نیست.


مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه همچنین از راه اندازی ایستگاه پالایش آن لاین رودخانه قره سو خبر داد که حداکثر تا دو یا سه ماه آینده انجام خواهد شد.


به گفته این مسئول این سیستم هم کار پایش آلودگی باران های اسیدی و هم پایش آلودگی مربوط به صنایع را انجام می دهد./ز

برچسب ها: کرمانشاه ، آلودگی ، هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.