در روی خط تهران دوشنبه این هفته:

صرفه جویی آب کجا و تعرفه‌های آب در ساخت و سازها کجا...!؟/حکایت ترمز گیرهای نیایش

درروی خط تهران دوشنبه این هفته پیگیری موضوع‌های نبود صرفه جویی و تعرفه آب در ساخت وساز‌ها، حکایت ترمز‌گیرهای نیایش ونشست زمین درشهر جدید پرند صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، نبود نزولات آسمانی و گرمای طاقت فرسای تابستان ونبود الگوی مناسب مصرف آب درشهر تهران باعث پایین آمدن آبهای سدها و کمبود آب و خشکسالی شده است.

مسئولان بارها اعلام کردند که بامصرف بهینه آب می‌توان در صد قابل توجهی ذخیره‌سازی آب در شهر تهران داشته باشیم اما دربرخی از ساخت وسازهای شهر تهران از آب شرب برای ساختمان‌های خود استفاده می‌کنند اگر آمار روزانه ساخت وسازهای شهر تهران رادرنظر بگیریم روزانه 2،3،10 شاید هم بیشتر در نقاط مختلف تهران ساختمان‌‌هایی ساخته می‌شود.قابل توجه اینکه صاحبان این ساختمان‌ها از آب شرب استفاده می کنند.به ساختمان‌هایی که درشهر تهران از آب شرب استفاده می کنند رفتیم تا از نزدیک این موضوع را پیگیری کنیم.

حالا شنیدنی‌های ساختمانی شهر تهران را باهم می‌شنویم.

برای ساخت وسازها از آب شرب استفاده می شود زیرا چاره‌ای جز این وجود ندارد. هنگام تخریب ساختمان و آغاز ساخت وساز مأموران سازمان آب برای ارائه کد بنایی در ساختمان‌ها به اینجا می‌آید وهزینه‌ی زیادی را از مالکان دریافت می کنند.

این موضوع را با معاون مهندسی وتوسعه آب و فاضلاب در میان گذاشتیم.

علیرضا نوذری معاون مهندسی وتوسعه آب و فاضلاب تهران گفت: به دلیل کاهش بارندگی و حجم کم آب در سدها در دو سال گذشته و مدیریت مصرف آب طرح اعمال تعرفه‌های آب درساختمان‌ها را اجرا کردیم و این طرح فقط برای مصرف نیروی انسانی درمحل ساختمان است.

تانکر‌های آب‌رسانی خصوصی نیز برای تأمین آبهای ساخت وساز در نظر گرفته شده است. آبهای تعرفه‌ای برای بهداشت نیروی انسانی است در غیر این صورت انشعاب آنها محدود خواهد شد واحتمال جمع‌آوری انشعاب هم وجوددارد.

امیدواریم این معضل بزرگ برطرف شود زیرا اگر مصرف آب شرب درساخت وسازهای شهر تهران ادامه پیدا کند با توجه به نیاز بیش از یکسال برای ساخت وسازها‌، درصد بسیاری از آب شرب هدر خواهد رفت.

*حکایت ترمز گیرهای نیایش چیه...!؟

بزرگراه نیایش یکی ازمهمترین شریان اصلی شهرتهران است که بیشتر شهروندان برای دسترسی آسانتر به مقصدشان از این بزرگراه استفاده می کنند.اگر هنگام عبور از بزرگراه نیایش دقت کرده باشید با ایجاد شوکی بزرگ مواجه می شوید ترمزگیرهایی که منجر به حادثه می‌شوند.

در این مسیر تعداد زیادی از معتادان خیابانی وجود دارد که به طورناگهانی از بزرگراه عبور می کنند و باعث از دست دادن تعادل رانندگان ودرآخر تصادف‌های بسیاری می‌شوند.عده بسیاری از این معتادان از لاین سرعت بزرگراه نیایش عبور می کند و هر لحظه تصادف های زیادی را به وجود می‌آورند.

به امید اینکه پلیس پیشگیری تهران وشهرداری تهران برای جمع‌آوری معتادانی که از بزرگراه نیایش تردد می کنند هر چه زودتر اقدامات لازم انجام دهند تا مشکلی برای رانندگان درهنگام رانندگی به وجود نیاید.


*سریال دنباله دار نشست‌های زمین درشهر پرند

نشست زمین درشهر جدید پرند بارها دررسانه ملی و روی خط تهران مطرح شده اما هنوز مسئولان چاره ای برای این معضل بزرگ نیاندیشیده‌اند.

آخرین گزارش از نشست زمین شهر جدید پرند در روی خط تهران پخش شد اما شاید مسئولان پرند چاره‌ای برای رفع این معضل بیاندیشند اما این مشکل به سریال دنباله‌دار تبدیل شده است.این بار نیزاهالی شهر جدید پرند به روی خط تهران آمدند تا مشکلشان برطرف شود.

نشست‌هایی که در زیر ساختمان‌های پرند هر آن ممکن است برای اهالی شهر جدید پرند حادثه‌ساز شود. با وجود پیگیری‌های رسانه ملی وروی خط تهران اداره عمران پرند هنوز هیچ اقدامی برای رفع نشست‌های زمین نکرده است.


اهالی شهر پرند شبها با استرس فراوان سر بربالین می‌گذارند، شاید بر اثر نشست‌های زمین درزیر ساختمان‌ها حادثه‌ای برایشان رخ دهد.

امیدواریم مسئولان شهر پرند چاره‌ای برای رفع مشکلات اهالی این منطقه بیاندیشند تا حادثه‌ای برای آنها به وجود نیاید. روی خط تهران این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار