ارومیه/

اختصاص 2.5 میلیارد تومان برای مرمت بناهای تاریخی آذربایجان غربی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: امسال از محل اعتبارات ملی مبلغ 2 میلیارد و 500میلیون تومان به میراث فرهنگی آذربایجان غربی اختصاص یافته است.

جلیل جباری در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: از محل اعتبارات ابلاغی سال 92 مبلغ 2 میلیارد و 500 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی برای بهسازی بناهای تاریخی و همچنین مرمت حمام‌های تاریخی اختصاص یافته است.

وی همچنین از ایجاد کمپینگ‌های گردشگری استان خبر داد و تصریح کرد: این کمپینگ‌ها در شهرستان‌های چالدران، پیرانشهر و نقده تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

جباری با اشاره به اینکه آذربایجان غربی دارای بناهای تاریخی سرشناس و فراوانی است، خاطرنشان کرد: اهمیت مرمت و نوسازی بسیاری از این بناها بسیار حیاتی بوده و امید است با مرمت این بناها تحولی نو در جذب گردشگری این استان به وجود بیاید.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در بخشی از سخنان خود به موج دوم سفرهای تابستانی بعد از ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: تمام تدابیر لازم برای پذیرایی از مسافران تابستانی آذربایجان غربی انجام گرفته است.

وی از استقرار 40 راهنمای گردشگری در بناهای تاریخی همزمان با ورود گردشگران به استان خبر داد و افزود: این راهنمایان به معرفی جاذبه‌گردشگری برای مسافران خواهند پرداخت.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی ادامه داد: در صورت تامین اعتبار لازم 130 هزار نقشه گردشگری در شهرستان‌های آذربایجان غربی چاپ و در اختیار مسافران گردشگری قرار می‌گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به هماهنگی‌های انجام گرفته با شهرداری ارومیه، سه دستگاه اتوبوس گردشگری در اختیار گردشگران استان برای جابه‌جایی قرار خواهد گرفت و به صورت رایگان به آن‌ها ارائه خدمات می‌کنندز/.

برچسب ها: اختصاص ، میراث ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.