آنچه در ذره بین این هفته گذشت

از جولان شبانه معتادین درخیابان مولوی و تغییر کاربری مدارس خیرساز تا پرایدی با دو شماره پلاک + فیلم

در ذره بین این هفته موضوعاتی چون جولان شبانه معتادین درخیابان مولوی و تغییر کاربری مدارس خیرساز تا پرایدی با دو شماره پلاک بررسی شد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، خبرنگار 20:30 در اولین سوژه خود از رئیس انتقاد پذیر ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت که دست کمک به سوی رسانه‌ها دراز کرده است.

ذره بین این هفته هم برای کمک به این ستاد گوشه‌ای از اتفاقات خیابان مولوی تهران را به تصویر کشید، خیابانی که جولانگاه شبانه معتادان شده و در آن همه چیز برای تدارک یک بساط مهیا است.

ساکنین محله نیز از تماس با پلیس 110 گفتند اما نسبت به عدم پیگیری دقیق پلیس شکایت داشتند.

ذره بین 20:30 در سوژه بعدی خود پای یک پراید 20 میلیونی با مشکلات فراوان را به میان آورد. پرایدی که در تاریخ 4.21 تحویل مشتری شده و هنوز دو هفته از تحویل آن نگذشته ایرادات ماشین به ترتیب خود نمایی می‌کند.

استفاده از برف پاکن دسته دوم برای ماشین صفر، خرابی موتور شیشه بالابر سمت راننده، سوختن بوق ماشین بعد از دو روز و قفل نشدن درماشین از جمله ایرادات این پراید است.

نکته جالب پاسخ نمایندگی خودرو به مشتری است. به گفته صاحب این پراید وی با مراجعه به نمایندگی با این سوال عجیب که مگر پراید هم خدمات دارد مواجه شده است.

سوژه بعدی 20:30 به تغییرنام مدارسی پرداخت که توسط خیرین مدرسه ساز ساخته شده است. نمونه این مدارس مدرسه سعادت در استان گلستان است که قبلاً به نام خیر سازنده آن دادمنش بوده است.

حافظی رئیس انجمن خیرین مدرسه ساز دراین خصوص گفت: متاسفانه بعضی ازمدیران آموزش و پرورش به سلیقه شخصی خود برخلاف تفاهم‌نامه‌ای که در آن نام مدرسه مشخص شده و امضا شده است عمل می کنند و نام مدرسه را تغییر می دهند و یا دربعضی از موارد کاربری مدارس را به کاربری اداری تبدیل می‌کنند.

رئیسی معاون وزیر آموزش و پرورش درپاسخ به این مشکل گفت: براساس بخشنامه‌ای که اخیراً وزیر آموزش و پرورش خطاب به مدیران کل آموزش و پرورش صادر کرده است، اگر مدرسه‌ای برخلاف نظر خیرسازنده‌ی آن تغییرکاربری پیدا کند و یا اسم مدرسه خیرساز عوض شود، حتماً جبران می‌شود.

خبرنگار ذره بین درسوژه بعدی خود از کالاهایی گفت که بر روی کاغذ ممنوع الخرید هستند اما درعمل خریداران زیادی دارند.

به گفتۀ صدری رئیس خانه صنعت ومعدن جوانان ایران هیات وزیران در 90/7/14 واردات کالاهایی که مشابه داخلی آن وجود دارد را ممنوع کرده است اما همچنان دربرخی از شرکتهای زیر مجموعه بخش دولتی خرید‌های خارجی انجام می شود.

نمونۀ آن شرکت ملی نفت ایران است که درمناقصه شمارۀ 91/259 خود، خرید خارجی را بر سه شرکت معطوف کرده و به شرکتهای ایرانی می گوید در مناقصه‌ای که می خواهید شرکت کنید کالاهایتان باید از این سه شرکت باشد.

وی ادامه داد: انجمن سازندگان نفت ایران نیزتاکید کرده که ما در چند شعبه در این حوزه شرکتهای توانمند بسیار بزرگی داریم و چرا از شرکتهای داخلی استفاده نمی شود.به گفته صدری:حتی ما شرکت های دانش بنیان داریم که توان صادرات به شرکتهای اروپایی را دارد اما در مناقصه‌ ها حتی پاکت این شرکتها را دریافت نمی‌کنند. 

ذره بین 20:30 در آخرین سوژه خود باز هم به سراغ یک پراید دیگر رفت. پرایدی با دو شماره پلاک! که با پیگیری از شماره گذاری مشخص شده که صاحب یک پلاک شخص دیگری است. شخصی که بعدها که برای دریافت خلافی مراجعه می کند احتمالاً با طوماری از جریمه مواجه می شود.

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

برچسب ها: پراید ، ماشین ، راننده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار