وکیل ادوارد اسنودن افشاگر برنامه اطلاعاتی دولت آمریکا تاکید کرد: درخواست تمدید مهلت پناهندگی سیاسی اسنودن به سازمان مهاجرت روسیه داده شده ولی هنوز هیچ پاسخی دریافت نشده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، ایتارتاس گزارش داد: آناتولی کوچرنا وکیل اسنودن پیمانکار سابق سازمان امنیت ملی آمریکا تصریح کرد: درخواست رسمی اسنودن برای تمدید مهلت پناهندگی در روسیه اوایل ماه جاری به مقام های روسی ارائه شده ولی هنوز هیچ خبری نشده است.

بر اساس این گزارش وی افزود: هر زمان که اتفاق تازه ای بیفتد به شما نیز اجازه خواهیم داد تا در جریان مسائل قرار بگیرید. وکیل اسنودن 9 جولای اعلام کرده بود که درخواست رسمی موکلش برای تمدید مهلت پناهندگی در روسیه ارائه شده است.

اسنودن پس از افشای اسناد و اطلاعات محرمانه مربوط به برنامه جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا به روسیه گریخت و از اول اوت 2013 میلادی به مدت یک سال در این کشور پناهنده شده است. این اقدام اسنودن و دولت روسیه با خشم واشنگتن روبرو شده است.

حضور اسنودن در روسیه موجب تیرگی بیشتر روابط مسکو و واشنگتن شده است.پس از ابطال پاسپورت وی توسط آمریکا وی یک ماه را در فرودگاه بین المللی مسکو گذراند و اول اوت 2013 میلادی روسیه به وی پناهندگی سیاسی داد.

آمریکا اسنودن را به 3 اتهام بزرگ در خصوص سرقت و افشای اطلاعات و اسناد محرمانه متهم کرده است که به خاطر هر یک از این اتهامات ممکن است به 10 سال زندان محکوم شود.
منبع: تسنیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.