ساری /

مازندران میزبان رقابت 1500 دانش‌آموز ورزشکار کشور است

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از میزبانی رقابت یک هزار و 500 دانش‌‌آموز ورزشکار کشور در استان خبر داد و گفت: رقابت‌ها از 17 مرداد تا 15 شهریور در اردوگاه شهید چمران غرب استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، سید علی قاسمی در جلسه شورای آموزش و پرورش که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد با اعلام اینکه 86 درصد دانش‌آموزان برای سال تحصیلی 93 ـ 94 ثبت‌نام کردند، اظهار داشت: مازندران در ثبت‌نام دانش‌آموزان رتبه سوم کشوری را کسب کرد.

وی با اشاره به اینکه جابه‌جایی معلمان با توجه به نیازسنجی در حال انجام است، افزود: امسال یک‌هزار نفر از کارمندان آموزش و پرورش مازندران بازنشسته می‌شوند.

قاسمی ایجاد بانک اطلاعات در حوزه سوادآموزی را از موضوعات قابل پیگیری در آموزش و پرورش دانست و ادامه داد: بانک اطلاعاتی برای شناسایی اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان است تا در این حوزه با شناسایی این افراد آموزش سوادآموزی صورت گیرد.

وی افزود: تاکنون 4 هزار و 546 نفر از اولیا دانش آموزانی که از نعمت سواد خواندن و نوشتن بهره‌مند نیستند، شناسایی شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه امسال 11 هزار و 26 نفر از دانش‌آموزان مازندرانی در المپیاد علمی شرکت کردند، گفت: 470 نفر به مرحله دوم المپیاد علمی راه یافته و از این تعداد 10 نفر از دانش‌آموزان مازندرانی به باشگاه پژوهشگران جوان راه یافتند.

این مسئول از اجرای طرح مدرسه محور دادرس در مدارس مازندران خبر داد و افزود: این طرح آماده کردن دانش‌آموزان برای روزهای بحرانی است که در 591 مدرسه ویژه دانش‌آموزان پایه سوم متوسطه اول انجام شد.

قاسمی از میزبانی مسابقات ورزشی دانش‌آموزان دختر و پسر کشور در اردوگاه شهید چمران خبر داد و یادآور شد: مازندران از 17 مرداد تا 15 شهریور به مدت یک‌ماه میزبان یک‌هزار و 500 دانش‌آموز برای رقابت‌های ورزشی است.

وی افزود: اعتباری بالغ بر 600 میلیون تومان برای میزبانی رقابت‌های ورزشی دانش‌آموزان هزینه می‌شود.

قاسمی با اشاره به اینکه امسال 300 مدرسه برای اجرای اردوی طرح هجرت به بسیج سازندگی سپاه کربلا تحویل داده می‌شود، خاطرنشان کرد: اعتبار طرح هجرت از سوی نوسازی مدارس به حساب آموزش و پرورش شهرستان‌ها واریز می‌شود.

وی تعامل بین دستگاه‌های اجرایی را برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش موثر دانست و افزود: برای نخستین بار امسال شورای استان مازندران و آموزش و پرورش برای همکاری متقابل جلسات مشترکی داشتند.

قاسمی با بیان اینکه از ظرفیت همکاران فرهنگی مشغول در شوراها برای حل مشکلات آموزش و پرورش استفاده می‌شود، تصریح کرد: آموزش و پرورش دارای املاکی است که برای تبدیل به احسن کردن نیازمند همکاری شهرداری و شورای اسلامی استان، شهر و روستاها است./ش

برچسب ها: رقابت ، ورزشکار ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.