ساری/

تهیه طرح هادی برای 640 روستای مازندران تا سال 94

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران گفت: با احتساب اقدامات انجام شده در گذشته در مازندران تا پایان سال 94 باید برای حدود 640 روستا طرح هادی تهیه شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، مجید هاشمی اظهار کرد: پس از وقوع بحران ناشی از بارش برف در سال گذشته، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران نسبت به بسیج امکانات فنی (ماشین‌آلات سنگین) و اعزام کارشناسان ساختمانی برای ارزیابی خسارت وارده به ساختمان‌های مسکونی و تجاری اقدام کرد.

وی با بیان اینکه عمده خسارت در بخش پوشش ساختمانی بوده ‌است، افزود: به منظور جلوگیری از ایجاد بازار سیاه در تامین ورق‌های موج‌دار برای پوشش ساختمان اقدام به تهیه این مصالح و توزیع رایگان آن دسته از آسیب دیدگانی شد که توسط کارشناسان فنی مورد شناسایی و ارزیابی قرارگرفته بود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران بیان‌ داشت: پس از ابلاغ مصوبه هیئت دولت مبلغ 59 هزار و 440 میلیون ریال کمک بلاعوض به خانوارهای خسارت‌دیده پرداخت شد.

هاشمی تصریح کرد: همچنین تا تاریخ 29 تیرماه امسال، هفت هزار و 317 سرپرست خانوار برای اخذ تسهیلات بانکی از 30 تا 100 میلیون ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند که کارمزد این تسهیلات چهار درصد است.

وی درباره اقدامات انجام شده توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران در تهیه طرح هادی روستایی، گفت: از حدود 3 هزار و 300 روستای دارای سکنه در استان بیش از یک هزار و 700 روستا دارای طرح هادی مصوب می‌باشند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: تمام روستاهای بالای 100 خانوار جمعیت در استان دارای طرح هادی هستند.

هاشمی با اشاره به اینکه به استناد برنامه پنجم توسعه اقتصادی ـ اجتماعی ـ فرهنگی کشور بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مکلف به تهیه طرح هادی برای تمامی روستاهای بالای 20 خانوار جمعیت است، افزود: با احتساب اقدامات انجام شده در گذشته، مازندران تا پایان سال 94 باید برای حدود 640 روستا طرح هادی تهیه شود.

وی با اعلام اینکه براساس برنامه مدون امسال باید برای 320 روستا طرح هادی تهیه شود، اظهار داشت: تاکنون عقد قرارداد با مشاوران برای 211 روستا صورت گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران یادآور شد: از آنجایی که طرح هادی عبارت است از یک برنامه راهبردی با افق 10 ساله لذا بر تمام دهیارانی که متولی صدور مجوز ساخت و ساز در روستاها هستند تکلیف است تا قبل از انجام هرگونه فعالیت عمرانی و صدور مجوز به طور دقیق ضوابط و الزامات مندرج در طرح را مطالعه کرده و بر مبنای سیاست‌های ابلاغی گام بردارند./ز

برچسب ها: طرح ، هادی ، روستایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.