شهرکرد/

تصويب طرح مديريت يكپارچه حوزه آبخيز كارون در شوراي برنامه ريزي استان چهارمحال و بختياري

معاون آبخيزداري اداره كل منابع طبيعي استان چهارمحال و بختياري گفت: مشكلاتي همچون افت سفره هاي آب زيرزميني، كم آبي و خشك شدن رودخانه ها، فرسايش و تخريب خاك و تخريب پوشش گياهي عموماً ناشي از فعاليت هاي غير اصولي و بي رويه عامل انساني مي باشند.

حسين بهرامي، راهكار مقابله با اين تهديدات را درك صحيح و دقيق طبيعت به منظور بهره برداري منطبق با توان و استعدادهاي حوزه آبخيز عنوان كرد و افزود: دليل مديريت جامع و يكپارچه حوزه هاي آبخيز نيز نيل به اين هدف با استفاده از ديدگاه جامع و همه جانبه نگر مي باشد.

وي اظهار داشت: بر اين اساس طرح مديريت يكپارچه حوزه آبخيز كارون تهيه و به شوراي برنامه ريزي استان چهارمحال و بختیاری ارائه گرديد.

 بهرامي تصریح کرد: خوشبختانه اين طرح به اتفاق آراء، مورد تصويب شوراي برنامه ريزي این استان به عنوان بالاترين مرجع قانوني استان چهارمحال و بختیاری قرار گرفت.

معاون آبخيزداري اداره كل منابع طبيعي استان چهارمحال و بختیاری گفت: بر اين اساس قرار است در گام اول حداقل در 4 شهرستان این استان، مديريت جامع در چند حوزه آبخيز به عنوان پايلوت اجرايي شده و سپس طي يك برنامه زمان بندي به تمام حوزه كارون تسري يابد.

وي افزود: بر اساس اين طرح و به منظور جلب مشاركت مردمي و برقراري انسجام سازمانها كميته اي با رياست استاندار و يا معاون برنامه ريزي استانداري چهارمحال و بختیاری تشكيل خواهد شد و ضمن تصويب برنامه ها زمينه فراهم سازي هماهنگي و انسجام سازمانهاي درگير در حوزه هاي آبخيز را فراهم خواهد نمود.

بهرامي اظهار داشت: كميته هايي نيز تحت عنوان كميته مديريت يكپارچه حوزه آبخيز در شهرستان ها و به رياست فرمانداران ايجاد خواهد شد كه رؤساي ادارات مرتبط، مردم محل و تشكل هاي مردم نهاد در آن عضويت داشته و زمينه برنامه ريزي مشاركتي و از پايين به بالا براي حوزه آبخيز را فراهم خواهد نمود.

پياده سازي مديريت صحيح مراتع، افزايش راندمان بهره برداري از منابع آبي نيز از جمله اهداف اين طرح است./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.