معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری مازندران گفت: موسیقی اصیل مازندران با عنوان نوروزی خوانی در استان تولید می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، مهدی معصومی گرجی در جمع مسئولان بخش های مختلف حوزه هنری با بیان اینکه موسیقی نوروزی خوانی به سرپرستی جلال محمدی در حوزه هنری استان تولید می شود، اشاعه فرهنگ و هنر بومی استان را مهمترین هدف تولید این اثر دانست.

معصومی در ادامه گفت : سرپرستی این اجرا را جلال محمدی از هنرمندان فعال در عرصه موسیقی بومی استان مازندران بر عهده دارد که به اتفاق گروه طالبا این موسیقی را ضبط و تولید می کند و این اثر به سفارش حوزه هنری استان مازندران است در شش ماهه اول سال 93 تولید می شود.

علیرضا پاک بین مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری مازندران نیز با اشاره به برگزاری نشست خانه تصویرگران گفت: ضرب المثل های مازندرانی در خانه تصویرگران حوزه هنری مازندران بررسی شد.

وی یادآور شد: آثار تولید شده توسط اعضاء در خصوص طرح تصویرگری ضرب المثل‌های مازندرانی و بیان تکنیک این آثار توسط هنرمندان حاضر در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گفته پاک بین، خانه تصویرگران حوزه هنری استان مازندران ، با هدف انسجام بخشی از فعالیت های هنرمندان این رشته و ارتقاء سطح دانش هنری و همچنین تولید اثار هنری با رویکرد ارزشی و دینی فعالیت خود را در واحد هنرهای تجسمی این مرکز آغاز کرد.

فاطمه مدانلو مدیر واحد آموزش حوزه هنری مزندران نیز، گفت: آثار برگزیدگان مسابقه نقاشی بهترین دختر دنیا که به مناسبت روز عفاف و حجاب در بین هنرجویان واحد آموزش حوزه هنری مازندران برگزار شد از تاریخ 29 تیر لغایت 5 مرداد ماه سال جاری در گالری خانه سوره این مرکز برای بازدید عموم به نمایش گذاشته شد .

وی در ادامه گفت : این مسابقه در بین هنرجویان واحد آموزش حوزه هنری مازندران ، که سنین 4 الی 8 سال می باشند ، جهت ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و آشنایی این کودکان با پوشش های مناسب جامعه برگزار شد./ز

برچسب ها: نوروز خوانی ، هنری ، اصیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.