ساری /

احداث سه پروژه مهم عتبات عالیات به بابلسریها واگذار شده است

دبیر ستاد بازسازی عتبات عالیات بابلسر گفت: ساخت سه پروژه مهم در عتبات عالیات به این شهرستان واگذار شد که صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف از جمله آن است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، عبدالحمید شعبانی در حاشیه جلسه مسئولان شهرستان با بیان اینکه این شهرستان رتبه سوم جمع آوری کمک برای بازسازی عتبات عالیات را داراست با اشاره به فعالیت این ستاد عنوان کرد: آگاهی‌سازی و اطلاع‌رسانی از چگونگی انجام فعالیت این ستاد برای مردم، نصب بنر و پوستر به منظور دعوت از مردم و مسئولان برای همکاری با این ستاد و صدور قبض‌هایی با مهر عتبات عالیات بعد از جمع‌آوری نذورات از جمله کارهای این ستاد است.

این مسئول از فعالیت نمایندگان این ستاد در سطح مناطق شهری و روستایی برای جمع‌آوری نذورات خبر داد و گفت: در سال 92 این ستاد توانست مبلغ 120 میلیون تومان نذورات نقدی، جواهرات و نیز برنج جمع‌آوری کند.

وی با اعلام اینکه شهرستان بابلسر توانست رتبه سوم استانی را در بحث جمع‌آوری نذورات برای بازسازی عتبات عالیات کسب کند، تصریح کرد: با ابلاغ ستاد عتبات عالیات استان سهمیه شهرستان بابلسر برای احداث صحن مطهر حضرت زهرا(س) 40 متر مربع درنجف اشرف بود که برای هر متر مربع از آن صحن مبلغ 3 میلیون تومان هزینه نیاز بود که محقق شد.

دبیر ستاد بازسازی عتبات عالیات بابلسر با اعلام اینکه اگر شخصی مایل باشد برای خود یا خانواده‌اش یک متر مربع مشارکت داشته باشد سند افتخاری از سوی عتبات عالیات کشور صادر می‌شود، خاطرنشان کرد: در سامرا نیز برای توسعه حرم امام حسن عسکری(ع) زمینی در حال آماده‌سازی است که برای توسعه آن به ازای هر متر مربع یک میلیون و 500 هزار تومان هزینه نیاز است.

شعبانی با بیان اینکه اگر کسی توان پرداخت این هزینه را داشته باشد برایش سند افتخاری صادر می‌شود، عنوان کرد: در شهرستان بابلسر تاکنون برای سه نفر سند افتخار صادر و برای دو نفر نیز در حال صدور است.

دبیر ستاد بازسازی عتبات عالیات بابلسر سهمیه شهرستان بابلسر در سال 93 را 159 میلیون و 500 هزار تومان دانست و گفت: در این راستا کمک به احداث سه پروژه به ما واگذار شد.

این مسئول کمک به احداث صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف به مبلغ 114 میلیون تومان برای 38 متر مربع، کمک به آماده‌سازی صحن حضرت زینب(س) از تل زینبیه تا حرم امام حسین(ع) به مبلغ 20 میلیون تومان و بازسازی بخشی از حرم حضرت زینب(س) در سوریه با مبلغ 25 میلیون تومان را از جمله پروژه‌های در دست اقدام ستاد عتبات عالیات شهرستان بابلسر دانست.

شعبانی از اعزام متخصصان ساخت و ساز( بنا، کاشی کار، جوشکار و...) برای بازسازی و مرمت عتبات عالیات خبر داد و گفت: در سال گذشته حدود 10 نفر اعزامی از بابلسر داشتیم و متخصصان رشته‌های مختلف ساختمانی می‌توانند در صورت تمایل برای کمک به بازسازی عتبات عالیات ثبت‌نام کنند تا در زمان معین افراد را معرفی کنیم.

دبیر ستاد بازسازی عتبات عالیات بابلسر نقش جامعه زنان را در جمع‌آوری نذورات و هدایای مردمی پررنگ دانست و گفت: نیمی از هدایایی که در محلات جمع‌آوری می‌شود از ناحیه خواهران است./ش

برچسب ها: عتبات ، عالیات ، مهم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.