ساری/

13 هزار ماموریت پزشکی غیرتصادفی در مازندران انجام شد

رئیس مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه امسال بیش از 19 هزار ماموریت در این مرکز انجام شد گفت: از این میزان بیش از 13 هزار ماموریت غیرتصادفی بوده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، فرهاد مصدری در جمع مسئولان علوم پزشکی استان افزود: از مجموع ماموریتهای به ثبت رسیده 13 هزار و 379 ماموریت غیرتصادفی و 6هزار و 289 ماموریت مربوط به تصادفات بوده است.

وی تصریح کرد: در ماموریتهای غیرتصادفی، سه هزار و 203 بیمار با ناراحتي هاي قلبي بیشترین گیرندگان خدمات اورژانس 115 را تشکیل دادند.

رئیس اورژانس 115 مازندران، با بیان اینکه كارشناسان اورژانس در شش هزار و 289 ماموريت تصادفی به محل حوادث رانندگي در شهرها وجاده ها اعزام شدند، اظهار داشت: در این ماموریتها شش هزار و 30 بیمار و مصدوم به صورت سرپایی درمحل درمان شدند.

مصدری، ادامه داد: 11هزار و 474 بیمار و مصدوم پس از انجام اقدامات پیش بیمارستانی اولیه با آمبولانس هاي 115 به مراکز درمانی برای ادامه درمان منتقل شدند.

وی با اشاره به پذیرش 95 درصدی بیماران بین مراکز درمانی توسط ستاد هدایت دانشگاه افزود: در سه ماهه اول امسال، بیش از 800 بیمار توسط ستاد هدایت دانشگاه درسرویسهای تخصصی و فوق تخصصی و نیازمند تختهای عادی و ویژه بیمارستانها پذیرش وجابجا شدند.

رئیس مرکز حوادث وفوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از لغو بیش از هزار ماموریت پس از اعلام خبر داد./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.