مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از راه‌اندازی مرکز جامع تصویربرداری تخصصی درمانی در آینده‌ای نزدیک در اراک خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام عباسیان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اعلام این خبر گفت: هزینه مورد نیاز راه‌اندازی این مرکز از محل موقوفه فرمان فرما تامین و به نام موقوفه احداث می‌شود.

وی اظهار داشت: در سال گذشته سازمان اوقاف و امور خیریه به اداره کل اوقاف استان اجازه فروش اوراق مشارکت وقف تا سقف 20 میلیارد تومان را برای راه‌اندازی مرکز تصویربرداری درمانی اراک داده بود که با توجه به اینکه فروش این میزان اوراق در طی یک سال امکان پذیر نبود، مقرر شد از محل موقوفه فرمان فرما به عنوان پشتیبان برای تحقق این امر سرمایه‌گذاری شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی افزود: با توجه  به پیگیری‌های انجام شده و رایزنی با مسئولان علوم پزشکی، بر اساس سطح بندی‌ها اجازه تاسیس این مرکز تخصصی به اوقاف استان داده شده و هم اکنون در حال رایزنی به منظور اخذ مجوزهای لازم  از وزارت بهداشت هستیم که
مسئولین استانی باید در این زمینه حمایت کنند.

عباسیان خواستار تسریع در واگذاری زمین مورد نیاز برای احداث این مرکز شد و خاطر نشان کرد: به محض واگذاری زمین، کار طراحی نقشه‌ها و اجرای پروژه آغاز خواهد شد.

وی افزود: در راستای طرح توسعه بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک  نیز سازمان اوقاف و امور خیریه در سال جاری مجوز واگذاری 5 میلیارد تومان اوراق مشارکت وقف را برای استان تصویب کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه فروش اوراق مشارکت وقف در تعمیق، گسترش و نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه موثر است، گفت: با مشارکت خیرین و از محل فروش اوراق وقف می‌توان هزینه مورد نیاز توسعه فاز دو بیمارستان آیت‌الله خوانساری را تامین کرد.
وی با تاکید بر اینکه اوقاف و امور خیریه استان مرکزی به زودی فعالیت‌های تبلیغاتی و توزیع اوراق وقف جمعی در راستای تحقق این مهم را انجام می‌دهد، از افرادی که تمایل به انجام امور خیرخواهانه و وقف دارند، دعوت کرد در خرید اوراق وقفی بیمارستان آیت‌الله خوانساری مشارکت کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ادامه داد: اوراق وقف ابزاری کارآمد در راستای پاسخگویی به نیاز خیران با هر سطح مالی و هدفمند کردن وقف‌ها در جامعه است.

عباسیان با بیان اینکه مردم استان مرکزی مردمی خیر هستند، میزان کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده در طرح آرامش بهاری این اداره کل را 10 میلیارد تومان و 4 میلیارد تومان از طرح بقاع متبرکه عنوان کرد.


برچسب ها: درمانی ، اراک ، موقوفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار