رييس انجمن صنفي ووشو مي گويد: فعاليت هاي اين انجمن موازي كاري با فدراسيو.ن ووشو نيست.

ولی اله نادري رییس انجمن صنفی ووشو درباره فعاليت هاي اين انجمن به خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران گفت: در اين مدت نسبت به ساماندهي و ترميم ساختار سازماني انجمن فعاليت هاي خوبي داشته ايم. همچنين شعبه هاي زيادياز انجمن را استان‌ها و شهرستان‌هاي مختلف را تأسيس كرده ايم كه پيشكسوتان، قهرمانان و ورزشكاران زيادي عضو رسمي اين انجمن هستند.

وي درباره فعاليت هاي اين انجمن يادآور شد: انجمن صنفي ووشو در خصوص جذب، ارتقاء سطح فني و آموزشي اعضاي آن فعاليت دارد.

وی در پاسخ به اين سوال كه آيا فعاليت هاي اين انجمن موازي كاري با فدراسيون محسوب مي شود يا خير؟ گفت: خير اين طور نيست. ما يك انجمن مستقل هستيم و مثل هر نهاد مستقل ديگري حق داريم براي ارتقاء سطح دانش و معيشت اعضاي خود فعاليت و برنامه ريزي كنيم.

رييس انجمن صنفي ووشو درباره فعاليت هاي برون مرزي اين انجمن هم عنوان كرد: در بخش بين المللي با بسياري از سازمان‌ها و فدراسيون هاي كشور هاي مختلف به خصوص فدراسيون‌هاي ووشو عضو فدراسيون جهاني (IWUF) تفاهم خوبي صورت پذيرفته و برابر مفاد تفاهم نامه منعقد شده فعاليت‌هاي بين المللي انجمن ووشو كه برابر اهداف اساسنامه مصوب و براي ارتقاي سطح علمي و فني اعضاي برگزار مي شود. ضمن آنكه با كسب مجوز زيرنظر فدراسيون جهاني ووشو انجام اين فعاليت ها انجام مي شود. از چند كشور نيز دعوت نامه رسمي براي حضور در مسابقات و دوره هاي فني دريافت كرده ايم كه در حال بررسي آنها هستيم.

وي ادامه داد: مبناي ما در انجمن تعامل و همكاري با تمام مجامع و مراكز علمي، آموزشي و فرهنگي است و در اين خصوص جلساتي را نيز با مسئولان و رئيس فدراسيون ووشو داشته ايم. اما فدراسيون متاسفانه با ما همكاري لازم را ندارد. بنابراین میتوان گفت فدراسيون تمام پتانسيل ووشو كشور را در اختيار ندارد. به خاطر همين همکاری نکردن در سال 92 جمعيت ووشو كاران به نسبت سال 91 كاهش قابل توجهي داشت.

نادري با بيان اينكه حق هرگونه پیگیری حقوقی در خصوص ووشو را برای خود محفوظ می داند گفت: با فدراسيون جهاني ووشو و كميته بين المللي المپيك مكاتبه خواهم كرد چون ووشو در تلاش براي ورود به المپيك است و هر آنچه که با روح المپیک که همان صلح و ذوستی است در تضاد باشد به جامعه صنفی ووشو لطمه خواهد زد.

وی در خصوص انجمن ووشوی چين نیز اظهار داشت: فدراسيون جهاني ووشو از نظر فنی تابع اين انجمن است و فدراسيون جهاني بيشتر در كارهاي اجرايي، سياستگذاري ها و نظارت بر عملكرد فدراسيون هاي عضو را برعهده دارد. مسئوليت اصلي فدراسيون جهاني هماهنگي و برگزاري مسابقات در سطح بين الملل است.

وي در خصوص همکاری متقابل با فدراسيون ووشو مي گويد: ما پتانسيل خوبي در موارد فني، اجرايي و مالي داريم. با مشكلات مالي كه فدراسيون ها دارند و با برنامه ريزي مفيد و توانايي انجمن حاضريم در صورت موافقت وزارت ورزش صفر تا صد هزينه ها و بودجه ساليانه فدراسيون را پرداخت كنيم.


انتهای پیام/

برچسب ها: ووشو ، ایران ، فدراسیون ، انجمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار